Kirjat ja julkaisut

Eeva-Riitta Kauttu: Isomummon lapsuus 20€

Kirja kertoo yhden isomummon lapsuudesta 1930-40 -luvuilla. Elämään mahtuu huolettomia päiviä Jääskessä, rajan takaisessa Karjalassa, evakkomatkojen pelottaviakin kokemuksia, koulun aloittamista vieraassa ympäristössä ja sukulaisuuden tuomaa turvaa. Kirjaan on koottu myös paljon sen aikaisia leikkejä, lauluja, loruja ja runoja.

Kirja voi  innostaa myös muut isovanhemmat kertomaan taltioimaan oman elämänsä tarina lapsille. Jokainen tarina on kertomisen arvoinen.

UUTUUS!

Jääskeläinen 2020 ennakkotilauksena vain 20€

Tänä vuonna vietetään talvisodan syttymisen muistovuotta, joka on teemana myös syksyllä ilmestyvässä Jääskeläinen 2020 -julkaisussa.
120-sivuinen, laadukas julkaisu sisältää runsaasti muistelmia elämänmenosta Jääskessä talvisodan aikoihin sekä evakkomatkoista. Jääskeläinen-lehti on ilmestynyt jo 1980-luvulta asti ja vanhat lehdet ovat pääsääntöisesti loppuunmyytyjä.

Jos olet jäsen, niin saat tämän lehden jäsenetuna postitse. Myös loppuvuonna liittyvät saavat lehden! Normaalihinta lehden ilmestyttyä 25€.

Jos et ole jäsen, niin lehti kannattaa tilata ennakkoon, jolloin saat sen edullisempaan hintaan. Myös jäsenten lisätilaukset täältä: jasen.jaaski@gmail.com tai 044 0232 777

Jääskeläinen 2016 15€

Jääsken pitäjän elämästä kertova 70-sivuinen, laadukas julkaisu. Mukana on artikkeleita teollisuudesta mm. Enso Gutzeitin ja Kuitu Oy:n tehtaista, apteekkitoiminnasta ja kaupankäynnistä, kirkon ja hautausmaiden historia sekä runsaasti muistelmia eri elämänalueilta.

Sari Kärkäs: Kotikylä Jääskessä -kirja 35e

Jääsken historiaa 1600-luvulta alkaen. Kirjassa on kuvattu jääskeläistä maalaiselämää Kärkkäälän, Patjaalan, Rikkkolan ja Riikolan kylien kautta. Kirja sopii Jääskestä kiinnostuneille yleisteoksena. Tarkka kylä- ja tilahistoria on aarre näiden kylien jälkeläisille. Mukana kattava osio Martti Monnon koostamana sotavuosien vaiheista Jääskessä.

Eeva-Riitta Kauttu: Ylä-Vuoksen kertomaa -julkaisu 20€

Eeva-Riitta Kautun kokoama julkaisu on ratkiriemukasta luettevaa. A4-kokoiseen julkaisuun on koottu uutispätkiä ja mainoksia Ylä-Vuoksi -sanomalehdistä 1930-ja 1940-luvuilta. Julkaisu avartaa helppolukuisella ja hauskalla tavalla Jääsken ja Enson elämää ennen sotia. Lehden uutisista saa hyvän kuvan entisajan elämästä. A4-kokoinen, mustavalkoinen julkaisu.

Tuula Ulvelin: Kuurmanranta -kirja 39€

Tuula Ulvelinin toimittama Kuurmanranta-kirja on lähes 400-sivuinen kattava kuvaus Jääsken Kuurmanrannalla vuonna 1939 olleista taloista, asukkaista ja heidän jälkeläisistään.

Tuotteita voit tilata tilauslomakkeella tai sähköpostitse kauppa.jaaski@gmail.com tai ostaa tilaisuuksistamme. Kirjoja on haettavissa myös suoraan Imatralta tai Kouvolasta. Sovi hausta, info@imatratours.fi tai Kouvolasta jasen.jaaski@gmail.com.