Jäsenenä olet säilyttämässä Jääsken ja Karjalan vuosisatoja vanhan historian elävänä jälkipolville.

Sääntömääräiset kokoukset

Jääski-seura ry:n sääntöjen mukaisesti kevätkokous pidetään helmi-kesäkuun aikana ja syyskokous elo-joulukuun aikana hallituksen määrämänä päivänä. Yhdistyksen jäsenille lähetetään kutsu kokouksiin kaksi viikkoa aiemmin sähköpostitse. Kokouksista ilmoitetaan myös Jääskeläisen jäsenpostissa ja lehti-ilmoituksilla Kymenlaaksossa ja Etelä-Karjalassa sekä Juuret Jääskessä -Facebook-ryhmässä. Toivotamme kaikki Jääski-seuran toiminnasta kiinnostuneet mukaan kokouksiin. Niissä näkee ja kuulee hyvin, mitä yhdistys vuoden aikana tekee ja tapaa muita Jääski-juurisia. Lämpimästi tervetuloa !

Jääski-seuran kevätkokous 2024 pidettiin torstaina 18.4. Pulsan asemalla, Lappeenrannassa

Jääski-seuran jäsenistö kokoontui sääntömääräiseen kevätkokoukseen viehättävälle Pulsan asemaan, jolla on pitkä historia jo vuodesta 1870 lähtien. Aseman isäntä ja omistaja kertoi lisää historiasta. Pulsan asema muistetaan vanhemman sukupolven yhtenä jääskeläistenkin evakkomatkojen pysähdyspaikkana.

Kevätkokouksessa hallitus esitti vuoden 2023 tilinpäätöksen ja  toimintakertomuksen, jotka vahvistettiin Sihteeri luki toiminnantarkastajien lausunnon. Hallitukselle myönnettiin vastuuvapaus ja kiiteltiin hyvästä taloudenpidosta ja runsaasta toiminnasta.

Kuvia Pulsasta on Kuvagalleria-sivulla