Toimintavuotta  2020 leimasi maaliskuussa puhjennut koronaviruspandemia, mikä aiheutti valtakunnalliset ja globaalit rajoittamistoimenpiteet vaikuttaen muun muassa tilaisuuksien rajoituksiin. Jäsentensä terveysturvallisuuden takaamiseksi ja viranomaisohjeiden noudattamiseksi Jääski-seuran hallitus päätti perua kevään tilaisuudet. Valtakunnan rajojen sulkeuduttua myös kesälle suunnitellut Jääsken ja Karjalan matkat peruttiin. Peruttujen tilaisuuksien joukkoon kuuluivat pitkälle suunniteltu Pro Imatrankosken kirkko -tapahtuma huhtikuussa, talvisodan päättymisen kynttilöiden sytytys Imatran sankarihautausmaalla, Imatran kirkkopyhä ja Jääski-päivä. Myös Pääkaupunkiseudun jääskeläisten kevättapaaminen ja joululounas peruttiin.

Osa tilaisuuksista ehdittiin toteuttaa tammi-maaliskuun aikana sekä tautitilanteen laannuttua elokuussa.

Alkutalvesta 2020 ehdittiin järjestää yhteistyössä Imatran kaupunginmuseon kanssa Ylisoutuja IV Jääski-Ylä-Vuoksen emäpitäjän historiaa -luennot  26.2. (Jääski sotien myllerryksessä) ja 11.3. (Ensosta evakkoon).

Digiloikka onnistui heti keväällä koronaepidemian puhjettua: Hallituksen kokoukset järjestettiin Teams-etäyhteydellä, samoin koko jäsenistöä koskeva syyskokous järjestettiin Teamsilla. Somekanavista käytössä on Facebook. Sen kävijämäärä lisääntyi toimintavuoden aikana, jäseniä suljetussa ryhmässä oli jo yli 1000.

Kevätkokous järjestettiin elokuussa Kouvolan Anjalassa, Ankkapurhan kulttuuripuistossa. Ennen kokousta käytiin tutustumassa vanhaan Wrede-suvun hautausmaahan ja laskettiin kukkaseppele Anjalan kirkkopuistossa sijaitsevalle Karjalaan jääneiden -muistopatsaalle. Virallisen kokouksen jälkeen Johannes-juurinen, kouvolalainen baritoni-opiskelija Okko Lakka lauloi karjalaisia lauluja, entinen puheenjohtaja Kyösti Toivonen johdatti yleisöä kulkemaan Jääsken entisillä teillä ja Pentti Miettinen esitteli uuden Miettisen sukukirjan. Tekstiilitaiteilija Sanna Majanderin Jääsken vaakunaa esittävä kuvateos julkistettiin. Tekstiiliteos valmistettiin Jääski-Säätiön lahjoittamilla varoilla. Kahvihetken jälkeen siirryttiin Anjalan kartanonpuistoon kuuntelemaan Arja Korisevan puistokonserttia.

Syyskokous pidettiin etäyhteydellä.

Osallistuttiin Imatran maalaismarkkinoille elokuussa, Inkerinaukiolle pystytettiin myyntiteltta ja myytiin muun muassa vuoden suosituimmiksi tuotteiksi nousseita Tapio Suojapellon tilan uutispuurojauhoa ja vastapaahdettua Jääski-kahvia.

Syksyllä koronaepidemian peruttua tilaisuudet, järjestettiin jäsenille ja muulle yleisölle mahdollisuus tutustua omatoimisesti Jääskestä julkaistuihin kirjoihin, lehtiin ja valokuvanäyttelyyn. Tuuletus-kirjanäyttelyt pidettiin Imatran, Kouvolan ja Kuusankosken kirjastoissa, kussakin 3-4 viikkoa.

Yhteistyötoimintaa Venäjän puolelle oli Enson paikallisten asukkaiden kanssa, jonka tuloksena he kävivät leikkaamassa Jääsken kirkkomaan nurmet useaan kertaan kesän aikana sekä kultasivat paikalla olevan muistokiven tekstit.

Jääsken pitäjäesittely pidettiin Karjalan Liiton ja KPYL:n pitäjäesittely -sarjassa marraskuussa. Esitys videoitiin ja se on katsottavissa Youtube-palvelussa.