Jääski-seuran tilaisuuksia ja tapahtumia

Tule mukaan Jääski-juuristen tapaamisiin!

Taikahuilu-ooppera Olavinlinnassa, Tertin kartano ja Punkaharju

07.07.2023 10:30 - 07.07.2023 11:00 , Punkaharju, Savonlinna, Imatra

Koe iki-ihana Taikahuilu-ooppera Savonlinnan Oopperajuhlilla Jääski-seuran matkassa. Kesän kulttuuriretkellä nautimme lounasta Tertin kartanossa Mikkelissä ja Imatran kuuluisassa Kalastuspuistossa, näemme Punkaharjun huikeat harjumaisemat ja käyskentelemme Savonlinnan tunnelmassa.  Majoitus Kruunupuistossa Punkaharjulla.

Tuutha siekii mukkaa Jääski-juuristen kulttuurimatkalle iloiseen Itä-Suomeen.

Ohjelma torstaina 6.7.

Aamujunalla Helsingistä Kouvolaan 8.15 - 9.40
10.00 Väisäsen tilausbussi lähtee Kouvolan Matkakeskuksesta heti Helsingin junan saavuttua. Ajamme ensimmäiseksi Tertin kartanoon Mikkeliin, jossa nautimme kartanolounaan hurmaavassa kartanorakennuksessa. Matka jatkuu Juvan kautta kohti Punkaharjua. Pysähdys Juvalla.
Noin 15.00 Majoittuminen Kruunupuistoon, Punkaharjulla. Lepohetki ennen iltaohjelmaa.

Iltaohjelmaksi on kolme vaihtoehtoa oman valintasi mukaan. Iltaohjelmat ovat omakustanteisia.
1. Taikahuilu-ooppera Olavinlinnassa
Bussilla Savonlinnaan ja muikkupäivällinen Seurahuoneella (omakustanteinen, hinta 21-25€) ennen Taikahuilu-esitystä.
19.00 Taikahuilu-ooppera Olavinlinnassa. Liput B-katsomo rivit 4 ja 5. (139,50€).

2. Näyttelyt Savonlinnan Riihisaaressa, maisemaristeily ja ruokailu.
Tutustuminen Olavinlinnan vieressä sijaitsevan Riihisaaren näyttelyihin ja/tai maisemaristeily. Laivan palattua takaisin noin 1,5 tunnin kuluttua. Risteily 25€, ruokailu oman valinnan mukaan.
Bussi lähtee takaisin Punkaharjulle Taikahuilu-näytöksen päätyttyä noin 22.30.

3. Ulkoilua ja rentoutuminen Kruunupuiston Spa-kylpylässä.
Punkaharjun luonnonsuojelualueella on loistavat mahdollisuudet sauvakävelyyn ja pyöräilyyn kauniissa maisemissa. Hyvä ruoka Kruunupuiston ravintolassa tekee hyvää sekä keholle että mielelle. Kylpylä avataan keväällä 2023 uusittuna, voit varata myös hoitoja. Villa Urholan tilat ovat kuin luotu hyville tarinoille Jääskestä -ja elämästä.
Kruunupuiston Spa 14€/hlö. Kesäinen noutopöytä on katettuna klo 12-18.00, 34€/hlö.
Katso ulkoiluvaihtoehtoja Kruunupuistossa:
Hoidot: https://www.kruunupuisto.fi/vapaa-aika/hemmottelu-ja-terveyshoidot/
Kylpylä: https://www.kruunupuisto.fi/vapaa-aika/kylpyla/

Ohjelma perjantaina 7.7.

7.00 - 9.00 Aamiainen Kruunupuiston ravintolassa.
10.00 mennessä huoneiden luovutus
10.00 Lähtö  ja tutustuminen metsämuseo Lustoon Punkaharjulla. Piipahdus Aseman Taidelaituri Punkaharjulla.
noin 13.00 -13.30 Lounas Imatran Kalastuspuistossa.
Käymme Imatrankosken kirkon puistossa katsomassa Jääsken porttia ja kellotornia, jossa ovat Enson kirkonkellot.
14.30 - 15.00. Lähtö paluumatkalle Imatralta.
17.00 Bussi on Kouvolassa, jotta Helsingin suuntaan lähtevät ehtivät junille. Junat HKI-Kouvola 6.55- 8.19 ja  KVL-HKI 17.19 ja 18.24

Tietoja matkasta:

Matkanjärjestäjä: Jääski-seura ry
Ilmoittautuminen: osoitteeseen matkat.jaaski@gmail.com tai 050 3757 408 Heljä Parkko. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Tarkistathan, että matkavakuutuksesi on voimassa.
Perushinta jäsenille 235€, ei-jäsenille 245€. MUUTAMA SVIITTI VIELÄ VAPAANA, KYSY HINTA HELJÄLTÄ.

HInta sisältää bussikuljetukset Kouvola-Mikkeli-Punkaharju-Savonlinna-Imatra-Kouvola, majoituksen ja aamiaisen Kruunupuistossa, lounaan 6.7. Tertin kartanossa, Metsämuseo Luston sisäänpääsymaksun ja lounaan 7.7. Imatran Kalastuspuiston Wanha Wirveli-ravintolassa.

Iltaohjelmat lisämaksusta:
Oopperalippu 6.7. Taikahuilu-esitykseen klo 19.00 B-katsomo, 4- ja 5-riveiltä 139,50€. Ruokailu Savonlinnan Seurahuoneen Muikkuterassilla ryhmänä.
Risteily Savonlinnassa 25€, iltaruokailu oman valinnan mukaan.
Kruunupuiston Spa-kylpylä 14€. Iltaruokailu Kruunupuiston ravintolassa 34€. Hoidot ja harrasteet oman valinnan mukaan.
Kerro ilmoittautuessasi, minkä iltaohjelman valitset.

Maksut Jääski-seuran tilille:
FI24 5750 0120 3591 54 Kymenlaakson Osuuspankki
viite 1067

Matka- ja peruutusehdot: Varauksen kuluton peruutus 5.6 asti. Peruutuskulut 19.6. asti 50 %, sen jälkeen peruutuskulut 100 %. Oopperalippujen maksua ei palauteta.

Hyödyllisiä linkkejä:

Tertin kartano

Tertin kartano on aito sukukartano, jossa pääset kokemaan Saimaan gastronomian parhaimmat antimet mitä tunnelmallisimmassa miljöössä. Kuva Julia Kujala.

Villa Urhola, Kruunupuisto

Kuva: Soila Puurtinen/Savonlinnan Oopperajuhlat

Metsämuseo Lustossa Puutalo-näyttely.

Suomi oli tukalassa tilanteessa viime sotien jälkeen, kun sadattuhannet evakot tarvitsivat itselleen pikaisesti kodin, Tähän Puutalo Oy kehitti ratkaisun.
Lustossa kesällä avautuva Puutalo Oy:n tarina kertoo, miten suomalaisilla tyyppitaloilla ns. rintamamiestaloilla ratkottiin alun perin talvisodan jälkeistä jälleenrakentamista.

Sivun kuvat: Savonlinnan oopperajuhlat, Visit Savonlinna, Visit Punkaharju, Hotelli Punkaharju, Suomen metsämuseo Lusto ja Kruunupuisto.

Hyppää mukaan Jääski-seuran elämysmatkalle - sie, mie ja myö yhes!