TERVETULOA JÄÄSKI-SEURAN KOTISIVUILLE

Jääski-seura toimii entisten jääskeläisten, heidän jälkeläistensä ja muiden jääskeläisyydestä kiinnostuneiden yhdyssiteenä sekä ylläpitää, vaalii ja tallentaa jääskeläistä perinnettä ja Ylä-Vuoksen murretta.

Jääski-seura on valtakunnallinen Karjalan Liittoon kuuluva rekisteröity yhdistys.

Sie, mie ja myö yhes!

Tavataan ja haastellaan

Matkat

Kesän 2019 matkat Karjalaan

Tuu mukkaa!

Jääsken pitäjä

Seuran toiminta

Jääski-kauppa

Tule mukaan

Liity jäseneksi

Haluatko olla mukana säilyttämässä Jääsken kulttuuria, perinteitä ja perintöä? Liity Jääski-seuraan. Liittymislahjana Karjala-lehden kuukauden numerot.

Liittyminen käy helposti Tule mukaan-sivun lomakkeella. Tervetuloa mukaan!

Uutta!

Jääskeläinen -lehti sisältää yli 100 sivua jääskeläisten talvisotaan ja evakkovaiheisiin liittyviä muisteluja ja faktaa. Lisätiedot lehdestä ja tilauslomake avautuvat tästä linkistä. Hinta 25€+pm.

Jääsken seinäkalenteri 2020 15€+pm.

Suosittu Jääsken seinäkalenteri ilahduttaa ja muistuttaa koko vuoden Jääskestä.

Kalenteri on myös kiva lahja joulupukin pakettiin ja jälkipolville.

Seinäkalenterin sivut ovat A4-kokoa. Aukeamalla on aina yksi kuukausi; ylemmällä sivulla vanhoja valokuvia Jääsken kuva-arkistosta, alasivulla selkeä kuukausiruudukko.

Kalenterissa on harvinaisia vanhoja kuvia yksityishenkilöiltä ja Jääsken kuva-arkistosta. Kansikuva: Pellervontien alkupäätä Enson Onnelassa noin 1934-1935. Etualalla Unterniskanjokeen yhdistyvä puro, oikealla Pellervontie. Taustalla todennäköisesti Pellervontien ja Ilmarisentien risteys. Kuvaaja valokuvaamo Aho & Soldan. Enso-Gutzeitin kokoelma,Imatran kaupunginmuseon kuva-arkisto.

Tilauslomake avautuu tästä linkistä.

Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.

Jääsken vaakunassa on kuvattu pitäjän kahta puolta; tähkä kuvastaa viljavaa maaseutua ja ratas vahvaa teollisuutta. Välissä virtaa Vuoksi. Vaakunan heraldiset värit ovat punainen, musta ja hopea.

JÄÄSKI-SEURA ry

Torikatu 6