TERVETULOA JÄÄSKI-SEURAN KOTISIVUILLE

Jääski-seura toimii entisten jääskeläisten, heidän jälkeläistensä ja muiden jääskeläisyydestä kiinnostuneiden yhdyssiteenä sekä ylläpitää, vaalii ja tallentaa jääskeläistä perinnettä ja Ylä-Vuoksen murretta.

Jääski-seura on valtakunnallinen Karjalan Liittoon kuuluva rekisteröity yhdistys.

Sie, mie ja myö yhes!

Tavataan ja haastellaan

Matkat

Kesän 2019 matkat Karjalaan

Tuu mukkaa!

Jääsken pitäjä

Seuran toiminta

Jääski-kauppa

Tule mukaan

Liity jäseneksi

Haluatko olla mukana säilyttämässä Jääsken kulttuuria, perinteitä ja perintöä? Liity Jääski-seuraan. Liittymislahjana Karjala-lehden kuukauden numerot.

Liittyminen käy helposti Tule mukaan-sivun lomakkeella. Tervetuloa mukaan!

Syksyn uutuudet Jääski-teemalla:

Jääskeläinen 2020 -julkaisu ilmestyy LÄHIAIKOINA. Vielä ehdit tehdä ennakkotilauksen edullisempaan 20 euron hintaan.

Jääsken seinäkalenteri 2020 15€

Seinäkalenteri on A4-kokoa. Aukeamalla on aina yksi kuukausi; ylemmällä sivulla vanhoja valokuvia Jääsken kuva-arkistosta, alasivulla selkeä kuukausiruudukko.

Kansikuva: Pellervontien alkupäätä Enson Onnelassa noin 1934-1935. Etualalla Unterniskanjokeen yhdistyvä puro (Onnelanpuro?), oikealla Pellervontie. Taustalla todennäköisesti Pellervontien ja Ilmarisentien risteys. Kuvaaja valokuvaamo Aho & Soldan. Enso-Gutzeitin kokoel-ma,Imatran kaupunginmuseon kuva-arkisto.

Kalenterit postitetaan 4.11., näin ne ehtivät isänpäivälahjaksi. Tee tilaus ajoissa!

Jääsken vaakunassa on kuvattu pitäjän kahta puolta; tähkä kuvastaa viljavaa maaseutua ja ratas vahvaa teollisuutta. Välissä virtaa Vuoksi. Vaakunan heraldiset värit ovat punainen, musta ja hopea.

JÄÄSKI-SEURA ry

Torikatu 6