Jääski-seuran uutisia

27.6.2023 Karjala-lehden jatkuminen onnistuu vain jos tilauksia tulee heinäkuun aikana tarpeeksi

la heinäk. 01 14:25:00 2023

Kesäkuun alussa jaettiin uuden Karjala-lehden näytenumero jäsenille Karjalan Kunnaat -jäsenlehden mukana. Muita kiinnostuneita näytenumeron tilaajia oli lähes 1000. Karjalaiset järjestöt lähettivät lehteen runsaasti ilmoituksiaan, lehteä siis tarvitaan.

Karjalan Liitossa on vuosien ajan pohdittu Karjala-lehden tulevaisuutta. Liitolla on halu säilyttää Karjala-lehti siirtokarjalaisten, heidän jälkeläistensä ja muiden asiasta kiinnostuneiden uutis- ja kulttuurilehtenä. Viime syksynä Karjalan Liitto osti konkurssipesältä Karjala-lehden julkaisuoikeudet, nimen ja arkiston.

Jotta lehden kustantaminen olisi Karjalan Liitolle mahdollista, tarvitaan lehdelle yli 4000 tilaajaa.

Liiton liittovaltuusto päätti, että Karjala-lehden tulee olla kannattava eikä Liitto tule tukemaan lehteä taloudellisesti.

Kerran kuukaudessa ilmestyvä 20-24 sivuinen tabloid-kokoinen lehti tulisi kertomaan karjalaisten tapahtumista ja seuraisi luovutetun alueen tapahtumia teemanumeroissaan.

Karjala-lehden tilaaminen on tärkeää juuri nyt, sillä mikäli tilaajia ei saada elokuun alkuun riittävästi, Karjala-lehden tekeminen loppuu näytelehteen.

Vuositilaajahinta Karjalan Liiton jäsenille on 70 euroa, jossa on huomioitu 15 euron jäsenalennus. Alennus on lähes Liiton jäsenmaksun, 20 euron suuruinen.

Tutustu tästä digitaaliseen näköislehteen

Tilauksen voi tehdä helposti tästä: Karjala-lehden tilaus

Muistakaa tilatessanne lehteä ilmoittaa Liiton jäsenkortissa oleva jäsennumeronne saadaksenne tilausalennuksen. Karjala-kortti tuli Karjalan kunnaat -lehden takakannessa toukokuussa.

Vetoamme jäseniimme tekemään Karjala-lehden ennakkotilauksen pikaisesti varmistamaan lehden  jatkumisen.

Karjala-lehden tilaus astuu voimaan 1.9.2023 ja tilausmaksu laskutetaan vasta lehden pysyvän ilmestymisen varmistuttua.