Juupajoen Karjala-Seura ry

Heimola 50 vuotta

Tervetuloa Juupajoen Karjala-Seuran toimintaan!

Heimola 50 vuotta

Petääjärventie 570, 35540 Juupajoki

Ajankohtaista

Kulttuuriretki Kangasala-taloon "Sellanen ol sodan ja rauhanajan Viipuri" -esitykseen 11.10. Teemu Keskisarja kertoo ja Kannaksen pojat esittävät Viipuriin liittyvää musiikkia.

Muistitiedon tallennuskeruu

Kerro isovanhemmistasi! Kutsutko isovanhempiasi mummoksi ja ukiksi vai muoriksi ja vaariksi vai ämmäksi ja äijäksi vai ... Miten karjalaisuus välittyy tai välittyi heistä nuoremmille sukupolville?

Lue keruuohjeet

Heimolan 50-vuotisjuhla

21.8.2022 Tervetuloa!

Valkjärvi-juhlat Juupajoella

2.7.2022 taltioitiin videolle

Tilaa juhlavideo!

Piirakkatalkoot

seuraavan kerran joulukuussa 2022 Juupajoen koulukeskuksen kotitalousluokassa klo 17.

Uutisia: Veneen nimeksi "Timakka"

Juupajoen Karjala-Seuralle Heimolaan hankittu vene sai kastajaisissa nimen Timakka!

Evakkojuna Juupajoella

Avantouintia Heimolassa

Alkutalvesta alkaa Heimolan rannassa avantouintikausi. Suunnitelman mukaan uintiaika perjantaisin klo 17-20, jos se sopii uimareille. Ensimmäisellä kerralla sovitaan osallistujien kesken käytännön asioista, ajoista, lämmitysvuoroista ym. Ilmoittautua voi jo Sirkka-Liisalle p. 050 4422 549.

Juupajoen Karjala-Seuran toiminnasta

A mitä myö tehhää?

Juupajoen Karjala-Seura järjestää vuosittain monenlaista toimintaa. On piirakkatalkoita, teatterimatkoja ja elokuvailtoja. Pisimmät perinteet lienevät tupailloilla ja Heimolan pilkkikilpailuilla. Myös juhlat kuuluvat tärkeänä osana karjalaisuuteen. Teemme yhteistyötä kunnan, seurakunnan ja paikkakunnan eri yhdistysten kanssa. Taannoin suuri ponnistus Juupajoella oli Evakkojuna -tapahtuman välipysähdyksen järjestely.  Viime vuonna touhukkuutta pit välliin toppuutella koronavaaran vuoksi. - No eihän karjalaista kokonaan saa toimettomaks. Niinpä hankimme mm. Heimolaan soutuveneen ja istutimme omenapuita Juupakodin pihaan. Tänä vuonna aloitellaan hissukseen sit ko ylemmält taholt lupa saahaa. Otamme  toiminnassa huomioon Karjalan Liiton teeman "Karjalainen identiteetti".

Heimola

Juupajoen Karjala-Seuran toimitalo Heimola täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Heimola, entinen Salmenniemen kansakoulu, sijaitsee kauniilla paikalla Petääjärven kylässä. Tontilla Vähä-Petääjärven rannalla on myös puulämmitteinen sauna.

Heimola on vuokrattavissa leiri- ja yksityiskäyttöön. Varauskalenteri on sihteerillä  (mattijp@hotmail.com tai 040 5870 799). Vuorokausivuokra on  200 €, päivävuokra  100 €. Rantasaunan voi varata erikseen.

Heimola on remontoitu siistiin kuntoon. Päärakennuksen lämmön antavat ilmalämpöpumput ja puu-uunit.

< lokakuu 2022 >
matiketopelasu