Juupajoen Karjala-Seura ry

Meil huumor hersyy!

Tervetuloa Juupajoen Karjala-Seuran toimintaan!

Uotellaa

Maltetaa miel ja uotellaa rauhas, millo nää koronarajotukset heltiäät ja päästää taas näkemää isommal joukol!

Heimola

Petääjärventie 570, 35540 Juupajoki

Lue lissää!

Muistitiedon tallennuskeruu

Kerro isovanhemmistasi! Kutsutko isovanhempiasi mummoksi ja ukiksi vai muoriksi ja vaariksi vai ämmäksi ja äijäksi vai ... Miten karjalaisuus välittyy tai välittyi heistä nuoremmille sukupolville?

Lue keruuohjeet

Kevätkokous

Juupajoen Karjala-Seuran kevätkokous 18.4.2021 klo 16 Juupajoen koulukeskuksessa

Piirakkatalkoot

seuraavan kerran, kun koronatilanne helpottuu.

Evakkojuna Juupajoella

Uutisia: Veneen nimeksi "Timakka"

Juupajoen Karjala-Seuralle Heimolaan hankittu vene sai kastajaisissa nimen Timakka!

Lue lissää!

Juupajoen Karjala-Seuran toiminnasta

A mitä myö tehhää?

Juupajoen Karjala-Seura järjestää vuosittain monenlaista toimintaa. On piirakkatalkoita, teatterimatkoja ja elokuvailtoja. Pisimmät perinteet lienevät tupailloilla ja Heimolan pilkkikilpailuilla. Myös juhlat kuuluvat tärkeänä osana karjalaisuuteen. Teemme yhteistyötä kunnan, seurakunnan ja paikkakunnan eri yhdistysten kanssa. Taannoin suuri ponnistus Juupajoella oli Evakkojuna -tapahtuman välipysähdyksen järjestely.  Viime vuonna touhukkuutta pit välliin toppuutella koronavaaran vuoksi. - No eihän karjalaista kokonaan saa toimettomaks. Niinpä hankimme mm. Heimolaan soutuveneen ja istutimme omenapuita Juupakodin pihaan. Tänä vuonna aloitellaan hissukseen sit ko ylemmält taholt lupa saahaa. Otamme  toiminnassa huomioon Karjalan Liiton teeman "Karjalainen identiteetti".

Heimola

Juupajoen Karjala-Seuralla on oma toimitalo Heimola. Entinen kansakoulurakennus, jonka tontilla Vähä-Petääjärven rannalla on myös rantasauna.

Heimola on vuokrattavissa leiri- ja yksityiskäyttöön. Varauskalenteri on sihteerillä  (mattijp@hotmail.com tai 040 5870 799). Vuorokausivuokra on  150 €, päivävuokra  80 €. Rantasaunan voi varata erikseen.

Heimola on remontoitu siistiin kuntoon. Päärakennuksen lämmön antavat ilmapumput ja puu-uunit.

< toukokuu 2021 >
matiketopelasu