Juupajoen Karjala-Seura ry

Meil huumor hersyy!

Tervetuloa Juupajoen Karjala-Seuran toimintaan!

Ajankohtaista

Retki Kangasalataloon la 5.3.2022. katsomaan Suurmusikaali "Evakon kyynel". Päivänäytös. Pikaiset ilmoittautumiset ja lisätiedot Sirkka-Liisalle sirkkaliisaoikari@gmail.com puh 050 4422 549

Heimola

Petääjärventie 570, 35540 Juupajoki

Muistitiedon tallennuskeruu

Kerro isovanhemmistasi! Kutsutko isovanhempiasi mummoksi ja ukiksi vai muoriksi ja vaariksi vai ämmäksi ja äijäksi vai ... Miten karjalaisuus välittyy tai välittyi heistä nuoremmille sukupolville?

Lue keruuohjeet

Piirakkatalkoot

seuraavan kerran ensi kesänä.

Evakkojuna Juupajoella

Uutisia: Veneen nimeksi "Timakka"

Juupajoen Karjala-Seuralle Heimolaan hankittu vene sai kastajaisissa nimen Timakka!

Juupajoen Karjala-Seuran toiminnasta

A mitä myö tehhää?

Juupajoen Karjala-Seura järjestää vuosittain monenlaista toimintaa. On piirakkatalkoita, teatterimatkoja ja elokuvailtoja. Pisimmät perinteet lienevät tupailloilla ja Heimolan pilkkikilpailuilla. Myös juhlat kuuluvat tärkeänä osana karjalaisuuteen. Teemme yhteistyötä kunnan, seurakunnan ja paikkakunnan eri yhdistysten kanssa. Taannoin suuri ponnistus Juupajoella oli Evakkojuna -tapahtuman välipysähdyksen järjestely.  Viime vuonna touhukkuutta pit välliin toppuutella koronavaaran vuoksi. - No eihän karjalaista kokonaan saa toimettomaks. Niinpä hankimme mm. Heimolaan soutuveneen ja istutimme omenapuita Juupakodin pihaan. Tänä vuonna aloitellaan hissukseen sit ko ylemmält taholt lupa saahaa. Otamme  toiminnassa huomioon Karjalan Liiton teeman "Karjalainen identiteetti".

Heimola

Juupajoen Karjala-Seuralla on oma toimitalo Heimola. Entinen kansakoulurakennus, jonka tontilla Vähä-Petääjärven rannalla on myös rantasauna.

Heimola on vuokrattavissa leiri- ja yksityiskäyttöön. Varauskalenteri on sihteerillä  (mattijp@hotmail.com tai 040 5870 799). Vuorokausivuokra on  150 €, päivävuokra  80 €. Rantasaunan voi varata erikseen.

Heimola on remontoitu siistiin kuntoon. Päärakennuksen lämmön antavat ilmapumput ja puu-uunit.

< tammikuu 2022 >
matiketopelasu