Matkat

Kesällä Suomen Turkuun, talvella Folklandiaristeilylle!

Juupajoen Karjala-Seuran kesämatka

Turkuun 23.-24.7.2019

Tämän kesän matkakohteenamme on historiallinen kulttuurikohde Turku, maamme vanhin kaupunki, joka hellii matkailijaa varsinkin kesäisin. Sukellamme suomalaisen suurkaupungin tarjontaan. Turun syvin olemus, kaunis Aurajoki maisema, tunnelmallinen keskusta, komea arkkitehtuuri ja upeat luontokohteet tulevat meille tutuiksi huolella laaditun kahden päivän matkan aikana.

Ohjelmarunko näyttää seuraavalta:

(Pienet muutokset mahdollisia)

Tiistai 23.7.

Lähtö klo 7.00 Kopsamo Meronen,

7.05 Korkeakoski koulu,

7.10 Korkeakoski kunnantalo,

7.25 Orivesi linja-auto as.

Kohteet Turussa

klo 11 aamukahvit MKitchen kahvilassa, Aboa Vetus

11.30-12.30 tutustuminen Aboa Vetus museoon. Rettigin palatsissa sijaitseva esteetön museo, joka esittelee keskiaikaista, kaivauksissa esille saatua Turkua. Kokonaisuuden täydentää nykytaiteen museo Ars Nova

12.30-13.30 kaupunkikiertoajelu Turussa

13.30 - 14.30 buffetlounas  ravintola Göran,  Forum Marinum

14.30 - 15.30 Forum Marinum, merikeskus, jossa tutustumme monipuolisesti Turun mereen liittyvään historiaan. Sijaitsee vanhoissa makasiineissa. Upea monille uusi kohde.

15.45 - 16.45  Turun linna, 'must' eli pakko nähdä Turussa, kaupungin symboli ja suosituin matkailunähtävyys

17.00 Majoittuminen Sokos Hotelli Wiklundiin, ilta vapaavalintainen

Iltakävely Aurajoen rannoilla täl'puol'jokke tai tois'puol'jokke. Keskustassa voi vierailla Uudessa Apteekissa, Jussi Vareksen kantapaikassa. Kuntoilijat kiipeävät Samppalinnan mäelle, osalle riittää lepäily hotellilla.

Keskiviikko 24.7.

klo 9.15 mahtavan hotelliaamiaisen jälkeen lähtö uusia seikkailuja kohti

9.30 - 10  Tuomiokirkko, Suomen kansallispyhäkkö

10-11 Kiertoajelu Ruissalossa, hieno luontokohde: pellot, puutarhat, tammimetsät, 1800-luvun pitsihuvilat,  rantakalliot ja hiekkarannat – nautimme upeista näkymistä

11-12.30 Ruissalon kasvitieteellinen puutarha, matka kasvikunnan ihmeelliseen maailmaan

13-15   Risteily m/s Rudolfinalla maailman kauneimmassa saaristossa, buffetlounas

16-17 Maatalousmuseo Sarka, Loimaa  Kiehtova aikamatka vanhaan (= näyttely Ennen koneita) ja uuteen   (=perusnäyttely Maatalouden aika) maatalouselämään; lähtökahvit Sarka museon kahvilassa

Kaikki tämä maksaa 200 euroa oppaineen ja kuljetuksineen. Matka maksetaan linja-autossa tai etukäteen Juupajoen Karjala-Seuran tilille:

FI97 5087 0440 0050 36

Ilmoittautumiset allekirjoittaneelle mahdollisimman pian. Kerro ilmoittautuessasi, mistä nouset kyytiin sekä mahdollinen erityisruokavalio.

Kesämatkaterveisin  Sirkka-Liisa Oikari  p. 050-4422549        sirkkaliisaoikari@gmail.com

Matkan hinta

200 €/hlö maksetaan linja-autossa tai 15.7. mennessä Juupajoen Karjala-Seuran tilille: FI97 5087 0440 0050 36

Lisätiedot ja ilmoittautumiset

Sirkka-Liisa Oikari puh. 050-4422549 tai sirkkaliisaoikari@gmail.com

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!