Matkat

Kesäretki Suomen Turkuun, talvella Folklandiaristeilylle!

Juupajoen Karjala-Seuran kesämatka

Turkuun 23.-24.7.2019

Ensi kesän matkakohteenamme on historiallinen kulttuurikohde Turku, maamme vanhin kaupunki, joka hellii matkailijaa varsinkin kesäisin. Jätämme hetkeksi väliin pikkukaupunkien charmin ja sukellamme suomalaisen suurkaupungin tarjontaan. Turun syvin olemus, kaunis Aurajoki maisema, tunnelmallinen keskusta, komea arkkitehtuuri ja upeat luontokohteet tulevat meille tutuiksi huolella laaditun kahden päivän matkan aikana.

Ohjelmarunko näyttää seuraavalta:

(Pienet muutokset mahdollisia)

Tiistai 23.7.

lähtö n. klo 7.30

klo 11 aamukahvit MKitchen kahvilassa, Aboa Vetus

11.30-12.30 tutustuminen Aboa Vetus museoon. Rettigin palatsissa sijaitseva esteetön museo, joka esittelee keskiaikaista, kaivauksissa esille saatua Turkua. Kokonaisuuden täydentää nykytaiteen museo Ars Nova

12.30-13.30 kaupunkikiertoajelu Turussa

13.30 - 14.30 buffetlounas  ravintola Göran,  Forum Marinum

14.30 - 15.30 Forum Marinum, merikeskus, jossa tutustumme monipuolisesti Turun mereen liittyvään historiaan. Sijaitsee vanhoissa makasiineissa. Upea monille uusi kohde.

15.45 - 16.45  Turun linna, 'must' eli pakko nähdä Turussa, kaupungin symboli ja suosituin matkailunähtävyys

17.00 Majoittuminen Sokos Hotelli Wiklundiin, ilta vapaavalintainen

Iltakävely Aurajoen rannoilla täl'puol'jokke tai tois'puol'jokke. Keskustassa voi vierailla Uudessa Apteekissa, Jussi Vareksen kantapaikassa. Kuntoilijat kiipeävät Samppalinnan mäelle, osalle riittää lepäily hotellilla.

Keskiviikko 24.7.

klo 9.15 mahtavan hotelliaamiaisen jälkeen lähtö uusia seikkailuja kohti

9.30 - 10  Tuomiokirkko, Suomen kansallispyhäkkö

10-11 Kiertoajelu Ruissalossa, hieno luontokohde: pellot, puutarhat, tammimetsät, 1800-luvun pitsihuvilat,  rantakalliot ja hiekkarannat – nautimme upeista näkymistä

11- 12.30 Ruissalon kasvitieteellinen puutarha, matka kasvikunnan ihmeelliseen maailmaan

13-15   Risteily m/s Rudolfinalla maailman kauneimmassa saaristossa, buffetlounas

16 -17 Maatalousmuseo Sarka, Loimaa  Kiehtova aikamatka vanhaan (= näyttely Ennen koneita) ja uuteen   (=perusnäyttely Maatalouden aika) maatalouselämään; lähtökahvit Sarka museon kahvilassa

Kaikki tämä maksaa n. 200 euroa oppaineen ja kuljetuksineen. Pyydän ilmoittautumisia mahdollisimman pian, viimeistään huhtikuun aikana. Toivon, että tuotte mukaan  uusia osallistujia. Kyllä kannattaa, varmasti meillä on taas odotettavissa täysipainoinen kesäelämys. Ota yhteyttä, jos sinulla on jotain kysyttävää.

Kesämatkaterveisin  Sirkka-Liisa Oikari  p. 050-4422549        sirkkaliisaoikari@gmail.com

Matkan hinta

200 €/hlö maksetaan Juupajoen Karjala-Seuran tilille IBAN: FI97 5087 0440 0050 36

Lisätiedot ja ilmoittautumiset

Varapj. Sirkka-Liisa Oikari, puh. 050-4422549 sirkkaliisaoikari@gmail.com

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!