Juupajoen Karjala-Seuran kesämatka

Jyväskylään 30.7.2024

Perinteinen kesämatkamme on tänä vuonna yksipäiväinen ja suuntautuu valloittavaan lähikaupunkiimme Jyväskylään, Suomen Ateenaan ja Alvar Aallon kaupunkiin. Koska matka on lyhyt, päivään saadaan sopimaan paljon erilaisia elementtejä ja hienoa nähtävää.

Tiistai 30.7.

Lähtö klo 7.45 Kopsamo, Meronen

10.00 Aamukahvi ja täytetty croissant tai sämpylä Vanhassa Pappilassa, jota on uusi, viehättävä kahvila  Hannikaisenkadulla.

Kahvittelun jälkeen vietämme aikaa Vanhan Toivolan pihassa, joka on harvinainen pala Jyväskylän puutalokaupunkia: mielenkiintoisia putiikkeja, pikku museot Kuparisepän talo ja Puusepän talo, kahviloita ja ravintoloita Jyväskylän kauneimmassa korttelin kokoisessa pihapiirissä.

11 – 13 Harjun ja järvien Jyväskylä, bussikierros – näemme, miksi niin moni ihminen haluaa asua Jyväskylässä.

Kierroksen aikan tutustumme useisiin mielenkiintoisiin Wivi Lönnin sekä ennen kaikkea Alvar Aallon suunnittelemiin rakennuksiin keskustassa, Seminaarinmäen kampusalueella ja muuallakin kaupungin alueella, Jyväskylä on todellinen Aalto kaupunki. Näemme myös Laajavuoren, Matti Nykäsen mäen ja muistomerkin sekä paljon muuta kierroksen aikana.

13 – 14.15 Harju, maittava buffetlounas Vesilinnassa, josta mahtavat näkymät 'nuo päivät seutuvilla Päijänteen'

14.30  Jyväskylän uusi matkailuvaltti Aalto2 museokeskus = Aaltomuseo + Keski-Suomen museo

15.45 Lähdemme käymään Jyväskylän uusimmassa kirkossa, kiteen muotoisessa  arkkitehtoonisessa  taidonnäytteessä Kuokkalassa. Sieltä jatkamme Viherlandian kautta Vaajakoskelle Panda suklaatehtaan myymälään.

18 Paluumatkalla Vaajakoskelta pysähdymme Jyväskylän vilkkaassa satamassa, verryttelemme jalkojamme  sekä nautimme kiireettömät lähtökahvit saunaravintola Viilussa, kiitetyssä puuarkkitehtuurin huippuluomuksessa.

Lähtö kotiin klo 19, matka kestää n. 1,5 t.

Matkan hinta on 95 euroa oppaineen ja kuljetuksineen. Ohjelmaan voi tulla pieniä muutoksia. Jyväskylästä voi liittyä mukaan/60 e. Matka maksetaan linja-autossa tai etukäteen Juupajoen Karjala-Seuran tilille:

FI97 5087 0440 0050 36

Käytä maksaessasi viitenumeroa 1313.

Huomio! Jos sinulla on museokortti, ota se mukaan niin saat alennusta matkan hinnasta.

Ilmoittautumiset Sirkka-Liisa Oikarille. Kerro ilmoittautuessasi, mistä nouset kyytiin sekä mahdollinen erityisruokavalio.

Kesämatkaterveisin  Sirkka-Liisa Oikari

p. 050 4422 549        sirkkaliisaoikari@gmail.com

Tervetuloa mukaan, tule ja tuo mukaan uuttakin väkeä!

Matkan hinta

95 euroa / henkilö maksetaan linja-autossa tai 20.7. mennessä Juupajoen Karjala-Seuran tilille: FI97 5087 0440 0050 36. Käytä maksaessasi viitenumeroa 1313.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset

Sirkka-Liisa Oikari puh. 050-4422 549 tai sirkkaliisaoikari@gmail.com

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!