Heimola

Petääjärventie 570, 35540 Juupajoki

Heimola

Juupajoen Karjala-Seuralla on Petääjärvellä oma toimitalo Heimola. Heimola on entinen kansakoulurakennus, jonka tontilla Vähä-Petääjärven rannalla on myös rantasauna ja grillikatos. Viihtyisä puurakenteinen kiinteistö ja piha-alueet sopivat juhla- ja leirikäyttöön.

Heimolan varauskalenteri on sihteerillä (mattijp@hotmail.com tai 040 5870 799). Vuokra on 80 €/päivä ja 150 €/vuorokausi. Rantasaunan voi varata erikseen.

Pyreät kivat

Heimolan historiaa

Heimolan vuonna 1930 valmistunut päärakennus rakennettiin alunperin Salmenniemen kansakouluksi. Oppia annettiin supistetussa muodossa, kunnes koulu lakkautettiin vuonna 1965. Tämän jälkeen kunta vuokrasi kiinteistön kesäsiirtolakäyttöön vuoteen 1972 asti.

Juupajoen Karjalaiset r.y. osti Salmenniemen tilan 6 33/1 rakennuksineen kunnalta vuonna 1972. Osto rahoitettiin pankkilainalla. Johtokunnan jäsenet toimivat lainan henkilökohtaisina takaajina. Oston yhteydessä tilan nimi muutettiin Karjalanniemeksi ja nimikilpailun jälkeen koulurakennus sai nimen Heimola. Heimola-nimeä oli ehdottanut pirttikankaalainen Rimpi Rantala. Taloa ja ympäristöä kunnostettiin ahkerasti talkoilla. Materiaalien hankintaa ja velan maksua varten järjestettiin 70-luvulla kuukausittain tansseja ja erilaisia maksullisia tilaisuuksia, kuten Konsta Jylhän tai Auvo Nuotion konsertit Suomelassa. Porakaivon hankintaa varten järjestettiin 80-luvulla Kaivoiltamat.

Heimolan vuokrahinnasto

Päärakennuksen vuokra on 80 €/päivä ja 150 €/vuorokausi. Rantasaunan voi varata erikseen.

Yhteystiedot

Heimolan varauskalenteria hoitaa sihteeri Matti Pärssinen. mattijp@hotmail.com Puhelin 040 5870 799