Souellen kessään!

Myönteisiä Juupajoen Karjala-Seuran kuulumisia:

- Souellen kessään 2020!

- Haimme viime vuoden lopulla EU:n maaseudun kehittämiseen tarkoitettua hankerahaa POKO ry:n kautta.  Haussa oli 2 ilmalämpöpumppua Heimolaan sekä soutuvene. Molemmat hakemukset menivätkin onnistuneesti maaliin. Jatkossa on siis mahdollista pitää talvellakin Heimolassa peruslämpötilaa. Saliin asennetut ilmalämpöpumput takaavat tasaisen peruslämmön, joten käyttäjien on helppo saavuttaa miellyttävä oleskelulämpötila kuuden tehokkaan pystyuunin ja keittiön hellan avulla. Merkittävä parannus talvivuokrausta ajatellen!

Soutuvene on jokaisen talon kesäkäyttäjän ilonaihe. Voi soudella ja kalastella kauniilla Petääjärvellä, sehän on suomalaisen kesävieton kruunaus. Myös lasten ja nuorten kesäleireille vene antaa paljon lisämahdollisuuksia, tietenkin turvallisuusnäkökohdat huomioiden.

Näin Heimolaa kehitetään kotiseudun matkailun ja ihmisten viihtymisen tarpeita huomioiden. Kannustamme kaikkia yhdistyksiä pitämään silmänsä valppaasti auki. EU-hankkeita ja erilaisia avustuksia on usein liikenteessä. Jos on todellinen tarve ja hyvät perustelut, kannattaa hakea. Pienikin onnistuminen antaa voimia jatkaa.

Teksti: Sirkka-Liisa Oikari

Kuvat: Matti Pärssinen

Mikä veneelle nimeksi?

Nimien ehdotusaika on päättynyt. Saapuneesta kahdestakymmenestä ehdotuksesta nimeksi valikoitui Timakka.

Veneen kastajaiset

Veneen kastajaiset ja kevätkokous pidettiin Heimolassa Vähä-Petääjärvellä 8.7.2020