Juupajoen Karjala-Seura

Perinteen elävöittäjä

Vireää toimintaa

Kuluvana vuonna olemme tehneet retken Lahden kaupunginteatteriin Ikitie -näytökseen ja olleet mukana järjestämässä Juupajoelle koko perheen perinnepäivää - Kalevala-Seikkailua. Maaliskuun lopulla järjestimme pilkkikilpailut Petääjärvellä. Yhden kesäretken teemme Turkuun ja toisen Lempäälään ja Nokialle, kokoonnumme talkoiden ja saunomisen merkeissä Heimolaan, osallistumme valtakunnallisiin Kesäjuhliin Hämeenlinnaan ja moniin paikallisiin tapahtumiin Juupajoella.

Ensi vuonna lähdemme Karjalaisseurojen Tampereen piirin musiikkitoimikunnan mukana Folklandia-risteilylle 10.-11.1.2020

Heimola

Vuosittain pidämme karjalanpiirakkatalkoita, jolloin kuka tahansa voi tulla piirakanteko-oppiin. Talkoilla leivotut piirakat myymme kesällä Korkeakosken torilla ja talvella Juupajoen joululahjamessuilla. Kokoonnumme yhteen kaksi kertaa vuodessa kevät- ja syyskokoukseen. Seuramme toimii myös pitämällä jäsenistölleen pikkujoulun, käymällä tervehdyskäynneillä Juupakodissa ja Neliapilassa, laskemalla kukkia sankarihaudoille ja Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkille jne. Karjalainen perinne elää!

Kesäretki

23.-24.7.2019 perinteinen kesäretki Suomen Turkuun. Hinta 200 €. Tiedustelut ja varaukset: Sirkka-Liisa Oikari puh.050-4422549 tai sirkkaliisaoikari@gmail.com

Juupajoen ja Oriveden karjalaseurojen yhteinen kesäretki Lempäälään ja Nokialle torstaina 1.8.2019

Käyntikohteet: Sakkola-museo, Kuokkalan museoraitti, Turkkisen lätti ja Nokian kesäteatterissa ”Vuoksen laulu” näytelmä. Päivällinen syödään Ravintola Villa Hakkarissa Hakkarin kartanossa ja pullakahvit nautitaan teatteriesityksen väliajalla. Ilmoittautumiset 15.7. mennessä Taru Iivoselle, p. 040 8366 288, taru.iivonen@juupajoki.fi tai Seija Käkelälle, p. 050 3451 733 Matkan hinta 70 € sisältää linja-auto kyydin, ruuan, pääsymaksut museoihin ja teatteriin sekä väliaikakahvit. Matka maksetaan etukäteen, viimeistään 15.7. Juupajoen Karjala-Seuran tilille: FI97 5087 0440 0050 36