Juupajoen Karjala-Seura

Perinteen elävöittäjä

Muistitiedon tallennuskeruu

Kerro tai kirjoita isovanhemmistasi! Kutsutko isovanhempiasi mummoksi ja ukiksi vai muoriksi ja vaariksi vai ämmäksi ja äijäksi vai ... Miten karjalaisuus välittyy tai välittyi heistä nuoremmille sukupolville?

Lue keruuohjeet

Kevätkokous 18.4 klo 16

Vireää toimintaa

Kuluneena vuonna kävimme Karjalaisseurojen Tampereen piirin musiikkitoimikunnan mukana Folklandia-risteilyllä 10.-11.1.2020 ja hauskaa oli! Hankimme veneen Heimolaan ja kastoimme sen Timakaksi. Elokuussa teimme retken Jokioisiin Kyläsepän kesäteatteriin Pienet kukkivat  kummut -näytökseen. Saa nähdä mitä mukavaa tämä vuosi tuo tullessan, jos koronarajoitukset antavat luvan taas touhuta enemmän!

Rajoituksista huolimatta kynän käyttö on sallittua. Siksi katsomme ajankohtaiseksi kannustaa jäsenistöämme kirjoittamaan muistikuviansa isovanhemmistaan. Miten karjalainen identiteetti on välittynyt sukupolvien ketjussa heistä teille?

Heimola

Vuosittain pidämme karjalanpiirakkatalkoita, jolloin kuka tahansa voi tulla piirakanteko-oppiin. Talkoilla leivotut piirakat myymme kesällä Korkeakosken torilla ja talvella Juupajoen joululahjamessuilla. Kokoonnumme yhteen kaksi kertaa vuodessa kevät- ja syyskokoukseen. Seuramme toimii myös pitämällä jäsenistölleen pikkujoulun, käymällä tervehdyskäynneillä Juupakodissa ja Neliapilassa, laskemalla kukkia sankarihaudoille ja Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkille jne. Karjalainen perinne elää!