Juupajoen Karjala-Seura

Perinteen elävöittäjä

Vireää toimintaa

Kuluvana vuonna olemme tehneet retken Lahden kaupunginteatteriin Ikitie -näytökseen ja olleet mukana järjestämässä Juupajoelle koko perheen perinnepäivää - Kalevala-Seikkailua. Maaliskuun lopulla järjestimme pilkkikilpailut Petääjärvellä. Yhden kesäretken teimme Turkuun ja toisen Lempäälään ja Nokialle, kokoonnuimme talkoiden merkeissä Heimolaan, osallistuimme valtakunnallisiin Kesäjuhliin Hämeenlinnaan ja moniin paikallisiin tapahtumiin Juupajoella.

Ensi vuonna lähdemme Karjalaisseurojen Tampereen piirin musiikkitoimikunnan mukana Folklandia-risteilylle 10.-11.1.2020

Heimola

Vuosittain pidämme karjalanpiirakkatalkoita, jolloin kuka tahansa voi tulla piirakanteko-oppiin. Talkoilla leivotut piirakat myymme kesällä Korkeakosken torilla ja talvella Juupajoen joululahjamessuilla. Kokoonnumme yhteen kaksi kertaa vuodessa kevät- ja syyskokoukseen. Seuramme toimii myös pitämällä jäsenistölleen pikkujoulun, käymällä tervehdyskäynneillä Juupakodissa ja Neliapilassa, laskemalla kukkia sankarihaudoille ja Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkille jne. Karjalainen perinne elää!