Juupajoen Karjala-Seura

Perinteen elävöittäjä

Vireää toimintaa

Kuluneena vuonna teimme retken Lahden kaupunginteatteriin Ikitie -näytökseen ja olimme mukana järjestämässä Juupajoelle koko perheen perinnepäivää - Kalevala-Seikkailua. Maaliskuun lopulla järjestimme pilkkikilpailut Petääjärvellä. Yhden kesäretken teimme Turkuun ja toisen Lempäälään ja Nokialle, kokoonnuimme talkoiden merkeissä Heimolaan, osallistuimme valtakunnallisiin Kesäjuhliin Hämeenlinnaan ja moniin paikallisiin tapahtumiin Juupajoella.

Tänä vuonna kävimme jo Karjalaisseurojen Tampereen piirin musiikkitoimikunnan mukana Folklandia-risteilyllä 10.-11.1.2020 ja hauskaa oli! Saa nähdä mitä muuta mukavaa vuosi tuo tullessan!

Heimola

Vuosittain pidämme karjalanpiirakkatalkoita, jolloin kuka tahansa voi tulla piirakanteko-oppiin. Talkoilla leivotut piirakat myymme kesällä Korkeakosken torilla ja talvella Juupajoen joululahjamessuilla. Kokoonnumme yhteen kaksi kertaa vuodessa kevät- ja syyskokoukseen. Seuramme toimii myös pitämällä jäsenistölleen pikkujoulun, käymällä tervehdyskäynneillä Juupakodissa ja Neliapilassa, laskemalla kukkia sankarihaudoille ja Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkille jne. Karjalainen perinne elää!