73. Vpl. Pyhäjärvi-juhlaa vietetään sunnuntaina 21.7.2019 Huittisissa.

Juhlamessu Huittisten kirkossa Kirkkotie, 32700  Huittinen klo 10, päiväjuhla Huittisten seurakuntakeskuksessa Papintie 1, 32700  Huittinen.

72. Vpl. Pyhäjärvi-juhlat vietettiin sunnuntaina 15.07.2018 Harjavallassa.

Kiitos myös lauantaina  14.7.2018 Hotelli Hiittenharjussa pidetyn sukututkimusseminaarin järjestäjille, esiintyjille ja osanottajille.

Ensi vuoden juhlassa tavataan!  Vpl. Pyhäjärvi-Säätiö sr

Hallitus

Pertti Hakanen Vpl. Pyhäjärvi-Säätiöstä ja Taimi Bergendahl Harjavallan Karjalaseurasta laskemassa seppelettä sankarivainajien muistomerkillä.

Juhlayleisöä seuraamassa seppeleenlaskua Harjavallan sankarihautausmaalla.

Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön hallituksen puheenjohtaja Pertti Hakanen ja juhlien juhlatoimikunnan puheenjohtaja, Harjavallan Karjalaseuran puheenjohtaja Yrjö S. Kaasalainen päiväjuhlassa.

juhlaohjelma s 2 (jpg) (559.6 KB)
juhlaohjelma s 3 (jpg) (362.9 KB)

Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön 70-VUOTISJUHLAKONSERTTI oli sunnuntaina 22.4.2018 klo 15 Sastamalassa Tyrvään kirkossa

Konsertissa lauloivat Anssi Hirvonen ja Petri Kiiski, säestys Anna-Mari Yrjänä.
Konsertin avaussanat lausui Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön kunninapuheenjohtaja Antero Pärssinen.

Yhteislauluna laulettiin Karjalan Kunnailla ja Karjalaisten laulu.
Kolehti kerättiin säätiön hengelliseen työhön ja konsertin jälkeen oli kahvitarjoilu.

Konsertin esiintyjät Anssi Hirvonen, Petri Kiiksi ja Anna-Mari Yrjänä saivat kukat Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön hallituksen puheenjohtaja Pertti Hakaselta.

Konsertin juhlayleisöä laulamassa Karjalaisten laulua.

Vpl. Pyhäjärvi-Säätiö jälleen mukana Vanhan kirjallisuuden päivillä Sastamalassa Sylvään koululla 29.6.-30.6.2018

Karjala Lehdellä ja useilla karjalaisilla järjestöillä oli yhteinen esittely- ja myyntihuone Sylvään koululla. Alla kuvassa Maileena Hyyti Vammalan Karjalaseurasta ja Pirjo Kiiala Vpl. Pyhäjärvi-Säätiöstä.

Terveisiä Karjalaisilta kesäjuhlilta Kouvolasta 15.-17-6.2018

Viipurin läänin Pyhäjärvi oli esillä Karjalaisilla Kesäjuhlilla Kouvolassa 15.-17.6.2018 niin pitäjäesittelyssä, kulkueessa kuin juhlatapahtumissa.

Seija Hakanen pitäjäesittelyssä Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön pöydän takana.

Kuvassa kolmen Pertti Hakasen johtaman karjalaisen järjestön liput Kouvolassa. Vasemmalla Markku Pärssinen Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön lipun kanssa, keskellä Pertti Hakanen Karjalan Liiton lipun kanssa ja oikealla Esa Mäkinen ja Vammalan Karjalaseuran lippu.

Pirjo Kiiala ja Markku Pärssinen valmistautumassa kesäjuhlien kulkueeseen.

Tapahtumakalenteri
< joulukuu 2018 >
matiketopelasu
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Vpl. Pyhäjärvi-säätiö järjestää jonkun karjalaisseuran tai kerhon kanssa Vpl. Pyhäjärvijuhlat vuosittain

Kiitos juhlista! 72. Vpl. Pyhäjärvi-juhlat vietettiin sunnuntaina 15.07.2018 Harjavallassa. Sydämellinen kiitos Harjavallan Karjalaseura ry:lle, Harjavallan kaupungille, Harjavallan seurakunnalle, talkooväelle, ohjelmansuorittajille, kaikille juhlaa eri tavoin tukeneille sekä juhlayleisölle. Teidän kaikkien myötävaikutuksella saimme viettää hienon juhlapäivän Harjavallassa. Kiitos myös lauantaina 14.7.2018 Hotelli Hiittenharjussa pidetyn sukututkimusseminaarin järjestäjille, esiintyjille ja osanottajille. Ensi vuoden juhlassa tavataan! Vpl. Pyhäjärvi-Säätiö sr, Hallitus

Vpl. Pyhäjärvijuhla

Vuoden 2017 Vpl. Pyhäjärvi-juhla pidettiin Plodovojessa, entisellä Pyhäjärvellä.

"Kolme on kovvaa päivää: kyläluku, sijatappo ja otra-ahos." (Pyhäjärveläinen sananlasku Pyhäjärvi-kirjasta.)