Sukuseminaari 20.7.2019 Huittisissa

Vpl. Pyhäjärvi-juhlien aattona eli lauantaina 20.7.2019 klo 13.00 - 17.00 järjestetään Huittisissa pyhäjärveläisten sukututkimusseminaari. Paikka on Pellonpuiston koulu, osoite Opintie 4, Huittinen. Seminaariin on vapaa pääsy. Kahvitarjoilu on omakustanteinen. Tiedot seminaarin ohjelmasta ja ilmoittautumisohjeet ova viikolla 26 ilmestyvässä Vpl. Pyhäjärvi-lehden kesäkuun numerossa.

Kilpailukutsu Vpl. Pyhäjärven voimistelu- ja urheiluseura Kaiun muistoviestiin 2019
Aika ja paikka: Sunnuntaina 21.7.2019 klo 12.15. – 13.15, Huittisten keskusurheilukenttä, Kirjatie 2, 32700 Huittinen.
Joukkueet, matkat ja osuudet: Joukkueessa voi olla 3 – 5 osanottajaa. Rajoituksia iän tai sukupuolen suhteen ei ole. Viestin kokonaismatka on 1000 m ja vaihtopaikat ovat 200 metrin välein. Osuudet 200 – 600 m (joukkue päättää itse). Joukkueen kokoonpano, juoksujärjestys ja osuuspituudet annetaan ilmoittautumisen yhteydessä.
Ilmoittautuminen ja osallistumismaksu: Ilmoittautuminen 12.7.2019 mennessä sähköpostilla osoitteeseen: sari@kaistintila.fi. Tiedustelut: Sari Harjunmaa, puh. +358 50 573 0320. Osallistumismaksu on 25 €/joukkue, ja se maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä Huittisten Karjalaseura ry:n tilille FI98 5059 0020 1066 79,  viesti ”Kaiun muistoviesti 2019”.

73. Vpl. Pyhäjärvi-juhlaa vietetään sunnuntaina 21.7.2019 Huittisissa.

Juhlamessu Huittisten kirkossa Kirkkotie, 32700  Huittinen klo 10, päiväjuhla Huittisten seurakuntakeskuksessa Papintie 1, 32700  Huittinen. Juhlaohjelma ja muuta tietoa juhlista ja juhlapaikkakunnasta kesäkuun Vpl. Pyhäjärvi-lehdessä.

Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön hallintoneuvoston kokous pidettiin Sastamalassa 17.3.2019. Kokoukseen osallistui 26 säätiön hallintohenkilöä. Erovuoroisista hallintoneuvoston varsinaisista jäsenistä valittiin uudelleen Tuomo Hinkkanen, Merja Luukkanen ja Martti Pärssinen. Hallintoneuvoston uudeksi varsinaiseksi jäseneksi valittiin Mika Puranen Vantaalta. Uusiksi hallintoneuvoston varajäseniksi valittiin Petri Kiiski Huittisista ja Jari Kähönen Oulusta. Esko Pulakka jatkaa edelleen hallintoneuvoston puheenjohtajana ja Tuomo Hinkkanen hallintoneuvoston varapuheenjohtajana. Säätiön hallitus jatkaa entisessä kokoonpanossa. Pertti Hakanen on hallituksen puheenjohtaja ja Mauri Hauhia varapuheenjohtaja. Muut hallituksen varsinaiset jäsenet ovat Tarja Kopalainen ja Markku Pärssinen. Hallituksen jäsenten henkilökohtiasia varajäseniä ovat Jukka Pusa, Yrjö M. Inkinen, Sari Harjunmaa ja Kari Äikäs.

72. Vpl. Pyhäjärvi-juhlat vietettiin sunnuntaina 15.07.2018 Harjavallassa.

Kiitos myös lauantaina  14.7.2018 Hotelli Hiittenharjussa pidetyn sukututkimusseminaarin järjestäjille, esiintyjille ja osanottajille.

Ensi vuoden juhlassa tavataan!  Vpl. Pyhäjärvi-Säätiö sr

Hallitus

Pertti Hakanen Vpl. Pyhäjärvi-Säätiöstä ja Taimi Bergendahl Harjavallan Karjalaseurasta laskemassa seppelettä sankarivainajien muistomerkillä.

Juhlayleisöä seuraamassa seppeleenlaskua Harjavallan sankarihautausmaalla.

Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön hallituksen puheenjohtaja Pertti Hakanen ja juhlien juhlatoimikunnan puheenjohtaja, Harjavallan Karjalaseuran puheenjohtaja Yrjö S. Kaasalainen päiväjuhlassa.

juhlaohjelma s 2 (jpg) (559.6 KB)
juhlaohjelma s 3 (jpg) (362.9 KB)

Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön 70-VUOTISJUHLAKONSERTTI oli sunnuntaina 22.4.2018 klo 15 Sastamalassa Tyrvään kirkossa

Konsertissa lauloivat Anssi Hirvonen ja Petri Kiiski, säestys Anna-Mari Yrjänä.
Konsertin avaussanat lausui Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön kunninapuheenjohtaja Antero Pärssinen.

Yhteislauluna laulettiin Karjalan Kunnailla ja Karjalaisten laulu.
Kolehti kerättiin säätiön hengelliseen työhön ja konsertin jälkeen oli kahvitarjoilu.

Konsertin esiintyjät Anssi Hirvonen, Petri Kiiksi ja Anna-Mari Yrjänä saivat kukat Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön hallituksen puheenjohtaja Pertti Hakaselta.

Konsertin juhlayleisöä laulamassa Karjalaisten laulua.

Pitäjä- ja sukumarkkinat Karjalatalolla

Vpl. Pyhäjärvi-Säätiöllä ja Vpl. Pyhäjärvi-seuralla oli oma myyntipöytä Pitäjä- ja sukumarkkinoilla karjalatalolla 17.11.2018. Alla kuvassa myyntipöydän takana Marketta Mattila, Raili Huovila ja Riitta Hirvonen Vpl. Pyhäjärvi-seurasta.

Vpl. Pyhäjärvi-Säätiö jälleen mukana Vanhan kirjallisuuden päivillä Sastamalassa Sylvään koululla 29.6.-30.6.2018

Karjala Lehdellä ja useilla karjalaisilla järjestöillä oli yhteinen esittely- ja myyntihuone Sylvään koululla. Alla kuvassa Maileena Hyyti Vammalan Karjalaseurasta ja Pirjo Kiiala Vpl. Pyhäjärvi-Säätiöstä.

Terveisiä Karjalaisilta kesäjuhlilta Kouvolasta 15.-17-6.2018

Viipurin läänin Pyhäjärvi oli esillä Karjalaisilla Kesäjuhlilla Kouvolassa 15.-17.6.2018 niin pitäjäesittelyssä, kulkueessa kuin juhlatapahtumissa.

Seija Hakanen pitäjäesittelyssä Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön pöydän takana.

Kuvassa kolmen Pertti Hakasen johtaman karjalaisen järjestön liput Kouvolassa. Vasemmalla Markku Pärssinen Vpl. Pyhäjärvi-Säätiön lipun kanssa, keskellä Pertti Hakanen Karjalan Liiton lipun kanssa ja oikealla Esa Mäkinen ja Vammalan Karjalaseuran lippu.

Pirjo Kiiala ja Markku Pärssinen valmistautumassa kesäjuhlien kulkueeseen.

Tapahtumakalenteri
< kesäkuu 2019 >
matiketopelasu
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
1 2 3 4 5 6 7

Vpl. Pyhäjärvi-säätiö järjestää jonkun karjalaisseuran tai kerhon kanssa Vpl. Pyhäjärvijuhlat vuosittain

Kiitos juhlista! 72. Vpl. Pyhäjärvi-juhlat vietettiin sunnuntaina 15.07.2018 Harjavallassa. Sydämellinen kiitos Harjavallan Karjalaseura ry:lle, Harjavallan kaupungille, Harjavallan seurakunnalle, talkooväelle, ohjelmansuorittajille, kaikille juhlaa eri tavoin tukeneille sekä juhlayleisölle. Teidän kaikkien myötävaikutuksella saimme viettää hienon juhlapäivän Harjavallassa. Kiitos myös lauantaina 14.7.2018 Hotelli Hiittenharjussa pidetyn sukututkimusseminaarin järjestäjille, esiintyjille ja osanottajille. Ensi vuoden juhlassa tavataan! Vpl. Pyhäjärvi-Säätiö sr, Hallitus

Vpl. Pyhäjärvijuhla

Vuoden 2017 Vpl. Pyhäjärvi-juhla pidettiin Plodovojessa, entisellä Pyhäjärvellä.