PERINTEENKERÄYS

Korpiselkä seuran yhtenä tavoitteena on kerätä tietoa Korpiselästä ja tallentaa sitä tulevien sukupolvien iloksi. Tähän tarvitsemme juuri Sinun apuasi. Ensisijaisen tärkeää on haastatella elossa olevia ihmisiä, jotka muistavat tai tietävät Korpiselästä jotain. Ennen kaikkea haastattele ajoissa!

Seura ottaa mielellään vastaan tietoa,esimerkiksi muistelmia ja valmiita sukututkimuksia. Huom! Sukututkimuksesta kiinnostuneen henkilön kannattaa hankkia Korpiselän suomennetut kirkonkirjat CD:nä. Tarkemmat tiedot levystä ja tilaamisesta löydät Tuotteet-osiossa näiltä kotisivulta!
Päätimme kesällä 2012 aloittaa keräämään tietoa Korpiselän eri kylien talojen paikoista. Ajankohta on viimeisiä mahdollisia, sillä Korpiselässä syntyneet ihmiset alkavat olla vähissä. Esimerkiksi Ägläjärven kylästä on olemassa talokartta, mutta monelta muulta kylältä ei ole.  Pyydämme apuasi tähän projektiin. Otatko yhteyttä johonkin seuramme johtokunnan jäsenistä, niin voimme kysellä Sinulta tietoja kylien asukkaista. Tai vaihtoehtoisesti tunnetko jonkun, joka muistaisi? Vuoteen 2017 mennessä olemme jo saaneet jonkin verran kerättyä tietoa, mutta edelleen kaipaamme kipeästi apuasi!

Kiitämme paljon avustastasi!

Kuvaaja Matti Poutvaara. Kuvan lähde Museovirasto - Musketti/Historian kuvakokoelmat/Karjalan Liiton kokoelma.