Viiden kylän elämää:  Antrean Savilahden seudun Sokkala, Räikkölä, Henttola, Hovikorpi, Salo-Kekkilä

Sisältö: Historiaa, Tie tieltä ja talo talolta, Kulttuuri- ja taloustoimintaa, Me muistamme rauhan vuosilta, Sotavuosien tapahtumia ja muistoja, Vieraina kotipoluilla, Vanhaa viisautta.

368-sivuinen kirja esittelee kylät ja talot kuvauksin ja runsain kuvin. Kirjassa on runsaasti omakohtaisia kuvauksia ja kertomuksia, jotka välittävät sitä viestiä, jonka julkaisun toimittanut Antti Henttonen esipuheessaan sanoo. ”Meillä pakkoluovutetussa Karjalassa syntyneillä ja eläneillä ihmisillä sekä jälkipolvillamme ovat henkiset juuret yhä siellä esivanhempiemme vuosisataisilla asuinsijoilla. Haluamme vaalia muistojamme ja siirtää menetetyn kotiseudun kulttuuriperintöä uusille sukupolville.” Historiaosuudesta huomionarvoista on mm. Vuoksen syntyä ja vaiheita kuvaava artikkeli, Sokanlinnaan liittyvät asiantuntija-arviot ja sukunimien taustat.

368 sivua.