Vammalan Karjalaseura ry

Sastamala

Etusivulle

Vammala voitti kyykkäkisan

Perinteinen Vammalan ja Huittisten Karjalaseurojen välinen kyykkäkisa pidettiin tällä kertaa Huittisten vanhalla urheilukentällä perjantaina syyskuun 17 päivänä. Koleasta säästä huolimatta pelaajia ja katsojia kertyi lähes kolmekymmentä henkeä.

Huittisten seuran puheenjohtaja Sirpa Kotirannan tervetulotoivotuksen jälkeen tuomarina toiminut Reino Äikiä kertasi pelin säännöt ja ensimmäisessä varsin tasaisessa erässä Huittinen saavutti -30 pistettä tuloksen ja Vammala - 36. Toisessa erässä alkoi sitten tapahtua. Vammala sai useita loistolyöntejä ja tulokseksi tuli -11 pistettä. Huittinen sen sijaan hieman epäonnistui muutamissa lyönneissä ja tulokseksi tuli -38. Yhteispisteissä Vammala sai siten -47 pistettä ja Huittinen -68 pistettä.

Vammalan joukkueessa pelasivat Oiva Kaasalainen, Esa Mäkinen, Kari Pakarinen, Niclis Pylsy ja vaihtopelaajina Pertti Hakanen ja Aulis Hyyti. Huittisten joukkueessa pelasivat Aimo Äikiä, Harri Peltola, Yrjö Inkinen ja Heikki Suominen.

Onnistuneen tilaisuuden päätteeksi suoritettiin palkintojen jako ja Huittisten naiset tarjosivat maittavat pullakahvit.

Reino Äikiä

Peli käynnissä. Heittovuorossa Esa Mäkinen

Joukkueet yhteiskuvassa pelin jälkeen.
Kädessä palkintona Aimo Äikiän visakoivusta  sorvaama taidonnäyte sisäkkäiset kuutiot.

Katso lisää kuvia>>

Kuvat: Esa Mäkinen

Karjalan Liiton avoimet suunnistusmestaruuskilpailut järjestettiin

Suomusjärvellä Sisumajan lähimaastossa.

28.8.2021

Sisumajalla

Vammalan Karjalaseurasta osallistui kolme kilpailijaa.
Vasemmalta:  Esa Mäkinen H65 (5.)
Tuula Kaasalainen D75 (1.)
Oiva Kaasalainen  H75  (1.)

Kaikki tulokset näet tästä>>
Esan ottamat kuvat näet  tästä>>
Kaikki valokuvat voit katsoa tästä>>

Kesäillan vietto Rudolfin keitaalla pe 6.8.

Ennen ohjelman alkua oli mahdollisuus kilpailla kävynheitossa ja kokeilla kyykän heittoa.

Pj. Esa Mäkinen toivotti osallistujat tervetulleeksi

Satakunnan piirin terveiset toi pj. Jouko Perttu

Päivi Vuoristo soitti ja lauloi Karjalaisia lauluja.

Karjalan Liiton Tj. Pertti Hakanen
puhui Karjalaisten asioista valtakunnan tasolla.

Ansiomerkkien saajat vasemmalta:
Seija Hakanen, Merja Ylitalo, Eija Vuorijärvi,
Eija Puusa, Sirpa Niskanen,
​​​​​​​ Maileena Hyyti ja Esa Mäkinen

​​​​​​​

Kävynheiton palkintojen jako​​​​​​​

Arpajaiset on aina odotettu ohjelmanumero.

​​​​​​​

Kodassa tarjoiltiin makkaraa ja lättyjä.

Lisää kuvia voit katsella TÄSTÄ>>

Kaatuneitten muistopäivänä Tyrvään kirkolla 16.5.2021

Jumalanpalvelus ja seppeltenlasku Kaatuneitten muistopäivänä Tyrvään kirkolla 16.5.2021. Jumalanpalveluksessa saarnasi kirkkoherra Vesa Auren ja päivän tekstit lukivat Pekka Salonen ja Aapo Nurmi. Vuoden 1900 sodissa kaatuneitten ja karjalaan jääneiden vainajien muistoksi Sastamalan kaupungin, Sastamalan seurakunnan, kansalaisjärjestöjen ja vainajien omaisten puolesta seppeleen sankarivainajien muistomerkille laskivat kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Ulla Yli-Hongisto ja kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja Suvi Sianoja. Kansalais- ja maanpuolustusjärjestöjen lippulinna oli mukana kirkossa ja sankarihaudoilla. Vammalan Karjalaseuran lippua kantoi Esa Mäkinen.

Jumalanpalveluksen aikana aamun viileähkö sumuinen sää selkeni niin, että viime päivien lämpimät päivät saivat jatkoa, ja seppeleenlaskua suosi aurinkoinen ja kesäisen lämmin sää. Puut ja ruohot viheriöivät, ja kauniin heleän vihreinä työntyvät myös liljat reunustamaan Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkkiä. Kaatuneitten muistopäivänä ne muistuttavat luonnon kiertokulusta ja elämän jatkumisesta, kuten suvivirressä sanotaan ”Nyt siunaustaan suopi taas lämpö auringon, se luonnon uudeks luopi, sen kutsuu elohon”.

Teksti ja kuvat:  Esa

Katso lisää kuvia  TÄSTÄ>>

Kansallista veteraanipäivää juhlistettiin Sastamalassa Tyrvään kirkolla 27.4.2021 tuulisen koleassa,
mutta aurinkoisen kauniissa kevätsäässä.
Pirkko Esko ja Ulla Yli-Hongisto laskivat Sastamalan kaupungin, seurakunnan ja veteraanijärjestöjen seppeleen sankarihaudoille, ja Esa Mäkinen laittoi Vammalan Karjalaseuran puolesta orvokit Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkille.

Kuvat ja teksti:  Esa

Katso lisää kuvia ja video TÄSTÄ>>

Kevätkokous 31.3.2021

Vammalan Karjalaseuran kevätkokous 31.3.2021 pidettiin tällä kertaa poikkeuksellisesti etänä. Kokouslinkki ja kokousmateriaali sekä ohjeet Skype-kokoukseen osallistumiseksi olivat etukäteen tarjolla seuran verkkosivuilla, ja kokoukseen osallistumista oli mahdollista testata ja harjoitella jo edellisellä viikolla. Kokoukseen osallistui kaikkiaan 14 henkilöä, joista kokouspaikalla oli mukana viisi henkilöä. Seuran puheenjohtaja Esa Mäkinen avasi kokouksen, ja kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Seija Hirvikoski ja sihteeriksi Maileena Hyyti.

Kuvassa etäkokousta valmistelevat Esa ja Maileena. Läppäriin, josta kokous käynnistettiin, oli liitetty televisio sekä konferenssipuhelin, joiden välityksellä paikalla olijat osallistuivat kokoukseen. Verkossa mukana olijoille välitettiin kokouspaikalta videokuvaa myös ulkoisella kameralla. Kokous meni suunnitellusti, ja tiettävästi kaikki, jotka kokouslinkin kautta kokoukseen pyrkivät pääsivät mukaan kokoukseen.

Kiitos kokoukseen osallistuneille ja hyvää pääsiäistä kaikille!

Kuvat ja teksti:  Esa

Talvisodan päättymisen muistopäivä 13.3.2021

Muistopäivänä ei tänä vuonna järjestetty Sastamalassa muistojuhlaa, mutta Tyrvään kirkolla sankarivainajien muistomerkille laskivat Sastamalan sotaveteraanien seppeleen Pekka Salonen ja Pekka Maaranen. Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkille kynttilät sytyttivät Pekka Salonen ja Esa Mäkinen.

Sankarivainajien muistomerkille laskivat Sastamalan sotaveteraanien seppeleen Pekka Salonen ja Pekka Maaranen.

Katso lisää KUVIA>>

Kuvat ja teksti: