Vammalan Karjalaseura ry

Sastamala

Etusivulle

Kansallista veteraanipäivää juhlistettiin Sastamalassa Tyrvään kirkolla 27.4.2021 tuulisen koleassa,
mutta aurinkoisen kauniissa kevätsäässä.
Pirkko Esko ja Ulla Yli-Hongisto laskivat Sastamalan kaupungin, seurakunnan ja veteraanijärjestöjen seppeleen sankarihaudoille, ja Esa Mäkinen laittoi Vammalan Karjalaseuran puolesta orvokit Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkille.

Kuvat ja teksti:  Esa

Katso lisää kuvia ja video TÄSTÄ>>

Kevätkokous 31.3.2021

Vammalan Karjalaseuran kevätkokous 31.3.2021 pidettiin tällä kertaa poikkeuksellisesti etänä. Kokouslinkki ja kokousmateriaali sekä ohjeet Skype-kokoukseen osallistumiseksi olivat etukäteen tarjolla seuran verkkosivuilla, ja kokoukseen osallistumista oli mahdollista testata ja harjoitella jo edellisellä viikolla. Kokoukseen osallistui kaikkiaan 14 henkilöä, joista kokouspaikalla oli mukana viisi henkilöä. Seuran puheenjohtaja Esa Mäkinen avasi kokouksen, ja kokouksen puheenjohtajaksi valittiin Seija Hirvikoski ja sihteeriksi Maileena Hyyti.

Kuvassa etäkokousta valmistelevat Esa ja Maileena. Läppäriin, josta kokous käynnistettiin, oli liitetty televisio sekä konferenssipuhelin, joiden välityksellä paikalla olijat osallistuivat kokoukseen. Verkossa mukana olijoille välitettiin kokouspaikalta videokuvaa myös ulkoisella kameralla. Kokous meni suunnitellusti, ja tiettävästi kaikki, jotka kokouslinkin kautta kokoukseen pyrkivät pääsivät mukaan kokoukseen.

Kiitos kokoukseen osallistuneille ja hyvää pääsiäistä kaikille!

Kuvat ja teksti:  Esa

Talvisodan päättymisen muistopäivä 13.3.2021

Muistopäivänä ei tänä vuonna järjestetty Sastamalassa muistojuhlaa, mutta Tyrvään kirkolla sankarivainajien muistomerkille laskivat Sastamalan sotaveteraanien seppeleen Pekka Salonen ja Pekka Maaranen. Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkille kynttilät sytyttivät Pekka Salonen ja Esa Mäkinen.

Sankarivainajien muistomerkille laskivat Sastamalan sotaveteraanien seppeleen Pekka Salonen ja Pekka Maaranen.

Katso lisää KUVIA>>

Kuvat ja teksti: