Vammalan Karjalaseura ry

Sastamala

Tyrvään kaksitorninen kirkko ja Vammaskosken silta.

Toimintamme tarkoitus

Vammalan Karjalaseura vaalii ja ylläpitää monipuolista karjalaista kulttuuriperintöä Vammalassa ja Sastamalan alueella.   Toimimme karjalaisen kulttuuri- ja heimoperinteen siirtämiseksi nuorisolle. Vammalan Karjalaseura on Karjalan Liiton ja Karjalan Liiton Satakunnan piirin jäsenseura.Jäsenistömme koostuu Karjalaiset juuret omaavista sekä muuten Karjalasta ja karjalaisuudesta kiinnostuneista henkilöistä.

TULE MUKAAN!

Katso VIDEO kun pappa ja mummu  opettaa vihdantekoa.

Karjalan Liitto 80v.

Perustamiskokouksen ensimmäisen päivän kunniaksi joimme poikien ja sisaren pojan kanssa karjalanpiirakka kohvit! Kiitos Tuula ja Oiva Kaasalaiselle tuoreista ja maukkaista piirakoista!
Huomenna 21.4. tulee Karjalan Liiton perustamiskokouksen puheenjohtajan nuijan kopautuksesta tasan 80 vuotta! Historiallinen hetki, karjalaisten edunvalvonta sai alkunsa. Tuloksista saamme olla ylpeitä kuluneiden vuosikymmenien aikana. Meidän jokaisen tulee osaltaan huolehtia siitä, että arvokas kulttuuriperintömme säilyttää jatkossakin arvoisensa aseman yhteiskunnassamme. Sinä ja minä, me kaikki yhdessä rakentaen teemme tuleville sukupolville tästäkin päivästä historiaa.

Paljon onnea kaikille Karjalan Liiton jäsenille, luottamushenkilöille, työntekijöille sekä yhteistyökumppaneillemme yhteisestä työstä! Olemme osa upeata kansalaisjärjestöä! Huomenna siniristiliput salkoon kunnioittamaan juhlapäiväämme  sekä kohvia nauttien muistelot herkimmilleen!

Juhlaterveisin, puheenjohtaja Pertti

Talvisodan päättymisestä 80 v.  13.3.2020.

Vammalan Karjalaseuran toimesta laskettiin seppele Karjalaan
jääneiden vainajien muistomerkille Tyrvään kirkolla

Lisää Tapahtumat sivulla>>

Kyläkumppanuus julkistettiin Perinnepäivässä 15.2.

Vammalan Karjalaseura  ja Pyhäjärvi Säätiö osallistuvat VPL. Pyhäjärvi  kyläkumppanuuteen  Sastamalan Seudun Museon kanssa kevään 2020 aikana. Topoteekki tietokantaan kerätään VPL Pyhäjärvi aiheisia valokuvia ym. perinnetietoutta.

Museon johtaja Marja Hänninen-Tolvi lahjoitti kyläkumppanuus työkalupakin Pyhäjärvi säätiön ja Vammalan Karjalaseuran pj. Pertti Hakaselle. Vasemmalla  emmanuenssi Emma Kurki ja oikealla museolehtori Mari Immonen

Puurojuhla 15.12.2019 Vehmaan tilalla

Lisää Tapahtumat 2019 sivulla>>

Tarinailta 28.11. 2019
Vierailtiin Luontaislääketiede  Haapasella

Jarkko Haapanen kertoi värikkäästi perinnelääketieteen historiasta ja perinteisitä parannustavoista eri puolella Suomea

Lisää Tapahtumat 2019 sivulla>>

Tarinailta 28.10.2018 Kauppalantalolla

Evakot muistelee.

Viisi evakkoa kertoi lapsuuden muistojaan Karjalasta ja evakkomatkoiltaan.
Kuvassa vasemmalta Eila Mäkinen, Vuokko Holappa, Katri Pajunen, Jouko Pakarinen ja Osmo Huovinen.

Kuuntele ja katsele kun evakot muistelevat:

Eila Mäkinen>>
Vuokko Holappa>>