Vammalan Karjalaseura ry

Sastamala

Tyrvään kaksitorninen kirkko ja Vammaskosken silta.

Toimintamme tarkoitus

Vammalan Karjalaseura vaalii ja ylläpitää monipuolista karjalaista kulttuuriperintöä Vammalassa ja Sastamalan alueella.   Toimimme karjalaisen kulttuuri- ja heimoperinteen siirtämiseksi nuorisolle. Vammalan Karjalaseura on Karjalan Liiton ja Karjalan Liiton Satakunnan piirin jäsenseura.Jäsenistömme koostuu Karjalaiset juuret omaavista sekä muuten Karjalasta ja karjalaisuudesta kiinnostuneista henkilöistä.

TULE MUKAAN!

Kyläkumppanuus julkistettiin Perinnepäivässä 15.2.

Vammalan Karjalaseura  ja Pyhäjärvi Säätiö osallistuvat VPL. Pyhäjärvi  kyläkumppanuuteen  Sastamalan Seudun Museon kanssa kevään 2020 aikana. Topoteekki tietokantaan kerätään VPL Pyhäjärvi aiheisia valokuvia ym. perinnetietoutta.

Museon johtaja Marja Hänninen-Tolvi lahjoitti kyläkumppanuus työkalupakin Pyhäjärvi säätiön ja Vammalan Karjalaseuran pj. Pertti Hakaselle. Vasemmalla  emmanuenssi Emma Kurki ja oikealla museolehtori Mari Immonen

Puurojuhla 15.12.2019 Vehmaan tilalla

Lisää Tapahtumat 2019 sivulla>>

Tarinailta 28.11. 2019
Vierailtiin Luontaislääketiede  Haapasella

Jarkko Haapanen kertoi värikkäästi perinnelääketieteen historiasta ja perinteisitä parannustavoista eri puolella Suomea

Lisää Tapahtumat 2019 sivulla>>

Tarinailta 28.10.2018 Kauppalantalolla

Evakot muistelee.

Viisi evakkoa kertoi lapsuuden muistojaan Karjalasta ja evakkomatkoiltaan.
Kuvassa vasemmalta Eila Mäkinen, Vuokko Holappa, Katri Pajunen, Jouko Pakarinen ja Osmo Huovinen.

Kuuntele ja katsele kun evakot muistelevat:

Eila Mäkinen>>
Vuokko Holappa>>