KORONAVIRUKSEN VAIKUTUS PIIRIN TOIMINTAAN

Vihannissa 14.3 pidettäväksi sovitut tapahtumat peruttiin koronaviruksen aiheuttaman uhan vuoksi. Poisjäännit olivat typistämässä sääntömääräisen kevätkokouksen tynkäkokoukseksi. Piirakkakilpailuun ilmoittautuneita oli ilahduttavan runsaasti. Pahoittelut heille ja kaikille asianosaisille, etteivät suunnitelmat toteutuneet.

Karjalan Liitto ohjeistaa uutiskirjeessään 17.3. toimintaamme seuraavasti:

Piirien, seurojen ja muiden jäsenyhteisöjemme tulee pidättäytyä nyt pitämästä kevätkokouksiaan ja toimia samoin kuin toimimme Liitossa, ja järjestämään kokoukset heti, kun rajoitteet poistuvat.

Omista toimistaan Liitto kertoo näin:

Kevään kokoukset on siirretty myöhempään ajankohtaan. Sääntömääräiset kokoukset tullaan välittömästi kutsumaan koolle sääntöjemme mukaisia koollekutsumisaikoja noudattaen, heti kun kokoontumisrajoitteet poistuvat.

Sanna Marinin hallitus on ilmoittanut, että esimerkiksi julkisten kokoontumisten kielto jatkuu 13.4. saakka.

Näissä poikkeusoloissa voimme vain odottaa ja toivoa, että viruksen aiheuttama epidemia hiipuu mahdollisimman pian.

Kevätkokoukseen palataan heti, kun olosuhteet mahdollistavat sen järjestämisen.

KARJALAISET KESÄJUHLAT PERUTAAN!

Karjalan Liiton hallitus on 13.3.2020 illan kokouksessa yksimielisesti päättänyt, että tämän vuoden Karjalaiset kesäjuhlat perutaan koronavirusepidemian takia. Kesäjuhlat oli sovittu pidettäväksi Helsingissä 12.-14.6.2020, ja ne olisivat olleet Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden päätapahtuma.
Seuraavat Karjalaiset kesäjuhlat järjestetään Raumalla 18.-20.6.2021.

Karjalan Liiton sääntömääräiset kokoukset siirretään

Karjalan Liiton liittovaltuuston kokous 28.3. ja liittokokous 25.4. siirretään myöhempään ajankohtaan.

Karjalan Liiton toiminta jatkuu vakaana. Sääntömääräiset kokoukset kutsutaan koolle välittömästi, kun epidemiatilanne sen sallii.

Peruttu/Karjalan Liiton Pohjolan piirin

Piirakkamestaruuskilpailut

Vihannin seurakuntatalolla

Onnelantie 10, 86400 VIHANTI

lauantaina 14.3.2020 klo 10

Sarjat: vunukat alle 10 v

vunukat 10-15 v

nuoret 15-25 v

naiset

miehet

Kilpailussa noudatetaan Karjalan Liiton ohjeistusta niin taikinan kuin valmistettavien piirakoiden mallin ja lukumäärän suhteen. Tarkemmat ohjeet annetaan kilpailupaikalla.

Ilmoittautuminen kilpailujen päätuomari Kirsti Sämpille kirsti.sampi@live.com  tai puh. 040 0588 781 sunnuntaihin 8.3. mennessä.

Kilpailupaikalla on tarjolla klo 12 lämmin ruoka ruokajuomineen, voileipää, jälkiruoka, kahvi ja pulla 10 euron hintaan.

Piirin kevätkokous on samassa paikassa klo 13.

Aija Haukka

Tervetuloa Vihantiin!