Sukukirje 2020

Vuosikokous ja kostit Tallukassa

Seuran syyskostit ja vuosikokous järjestetään lauantaina 19.9.2020 alkaen lounaalla klo 13 Vääksyssä hotelli Tallukassa. Ilmoittaudu ruokajärjestelyjä varten 4.9.2020 mennessä Eevi Pöystille puh. (03) 766 2915 arkipäivisin ja 0400 255 332 muina aikoina. Voit ilmoittautua myös sähköpostitse eevi.poysti(at)ispalvelu.fi. Ilmoita myös, mikäli noudatat erityisruokavaliota.

Meneillään olevat hankkeet

Seuralla on meneillään kolme hanketta, joita edistävät sukuneuvoston nimeämät työryhmät.

Sukuni tarinat elävät –hankkeen kautta tavoitteena on toteuttaa ”iltasatukirja” –tyyppinen teos, jonka kuvat ja kertomukset pohjautuvat suvun jäsenten kertomuksiin tositapahtumista. Hankkeen yhteydessä on digitoitu 1970-luvulla tehtyjä haastatteluja ja tarinoiden työstö ja kirjoitustyö on jo hyvässä vauhdissa.

Löydä juuresi Karjalasta –hankkeen tavoitteena on suvun vanhojen asuinsijojen GPS-paikannus nykyisille kartoille nykytekniikoita hyödyntäen. Tekniikan puolesta hanke on saavuttanut tavoitteensa, kun koko Kannaksen alueen kattavat kartat ovat ladattavissa mobiililaitteisiin. Meneillään on selvitys mahdollisuudesta liittää talojen paikkakoordinaatit tähän palveluun.

Suvun valokuva-albumi -hankeen tavoitteena on täydentää 2012 ilmestynyttä sukukirjaa. Samalla kirja toimii lyhyenä perehdytyksenä suvun historiaan. Kirja voidaan tuottaa sekä digitaalisesti että valokuvakirjatekniikalla.

Uusia suunnitelmia

Ensi vuosi on seuramme 30. toimintavuosi ja perinteisesti olemme juhlistaneet pyöreitä vuosia ”kivijalkamatkalla” Kaskiselkään Karjalan kannakselle. Nyt meneillään oleva pandemia ja siihen liittyvät haasteet laittavat nämä suunnitelmat koetukselle. Annamme kuulua itsestämme myöhemmin miten juhlistamme merkkivuottamme. Seuraa verkkosivujamme.

Sukuseuran tuotteet

Julkaisimme joulukuussa 2017 Aili Jantusen kirjoittaman ”Kurkistuksia muistin hämärään”-muistelmateoksen. Kirja on nidottu, 263 sivua ja sen hinta on 12 euroa. Voit tilata kirjan soittamalla Seija Halmeelle (puh. 050 568 5566) tai sähköpostilla seija.halme(at)hotmail.com tai poiketa ostamaan sen Pöystin Isännöintitoimistosta Vääksystä (Kustaankuja 2, 2. kerros).

Aili Jantusen sisar Krista Sands on kääntänyt kirjan englanniksi ja täydentänyt sitä omilla muistikuvillaan. Englanninkielinen verkkoversio ”Glimpses into the Twilight of Memories” on julkaistu sukuseuran verkkosivuilla. Verkkokirja on ilmainen.

Muita seuran tuotteita ovat vaakuna-aiheiset postimerkkiarkit, sukukirjat 1998 ja 2012 sekä kipsinen sukuvaakuna. Voit tutustua tuotteisiin ja tilata niitä verkkokaupastamme. Tuotteita on myynnissä myös vuosikokouksen yhteydessä Tallukassa. Postitse toimitettaessa lähetyksiin lisätään toimituskulut. Sukuviirimme on tilattavissa suoraan Helsingin Lipputehtaalta. Viirin voi tilata omaan lipputankoon sopivan kokoisena osoitteesta jukka(at)helsinginlipputehdas.fi tai soittamalla numeroon (09) 561 72222 tai 040 5811 595 / Jukka Holopainen. Suosituskoko viirille on puolet lipputangon pituudesta. Neljämetrisen viirin hinta on n. 66 euroa ja viisimetrisen n. 87 euroa. Tilauksen hintaan lisätään toimituskulut n. 20 euroa.

Sukuseuran suljettu Facebook-ryhmä

Seuralla on oma suljettu Facebook-ryhmä. Jäseneksi ryhmään pääsee pyytämällä jäsenyyttä ryhmän Facebook-sivuilta. Apua saa tarvittaessa juhani.jantunen(at)elisanet.fi.

Internet-sivut

Seuran nettisivusto on siirretty Karjalan Liiton sivuston alle. Myös vanha sivustomme on toistaiseksi käytössä, eikä kaikkea sisältöä ole vielä siirretty uusille sivuille.

Uudella sivustolla julkaistaan "Jantsen blogia”, jonka ensimmäinen kirjoittaja oli Timo Jantunen ja seuraavaksi odottelemme Martti Taljan blogia. Sivuston kautta saat myös tietoa seuran toiminnasta ja ajankohtaista sukuseuran kuulumisista. Sivustolla on hallituksen jäsenten henkilökohtaiset yhteystiedot. Ota rohkeasti yhteyttä missä tahansa sukuasiassa.

Jäsenmaksu 2020

Karjalan Liitto on uudistamassa jäsenseurojensa jäsenmaksujen keruumenettelyä. Vielä kuluva vuosi 2020 hoidetaan vanhalla menettelyllä, jolloin Jantusen sukuseura liiton jäsenseurana laskuttaa jäseniltään seuran oman osuuden 5 euroa sekä Karjala Liiton osuuden 20 euroa. Jäsenmaksulasku on postitettu jäsenille.

Ensi vuodesta alkaen Karjalan Liitto lähettää jäsenmaksulaskut suoraan seurojen jäsenille ja tilittää seuroille niiden osuuden. Jatkoa ajatellen olemme sukuneuvostossa päättäneet, että jäsenemme voi valita haluaako hän kuulua Karjaa Liittoon Jantusen sukuseuran kautta tai mahdollisesti jonkin toisen seuran kautta tai ylipäätään lainkaan. Siksi jäsenmaksulaskulle on jo vuodelle 2020 lisätty tätä koskeva valinta. Olemme myös päättäneet pitää luetteloa jäsenistä, jotka haluavat kuulua vain sukuseuraan ja heiltä sukuseura tulee jatkossakin laskuttamaan seuran jäsenmaksun suoraan.

Sukuneuvosto suosittaa lämpimästi jäsenistölle kuulumista Karjalan Liittoon nimenomaan oman sukuseuramme kautta! Liitto kansallisena etujärjestönä vie karjalaista kulttuuria eteenpäin ja se on meille kaikille karjalaisille tärkeä asia! Liiton maksuosuus menee lyhentämättömänä Karjalan Liitolle, ja siksi sen maksu koskee myös ainaisjäseniä. Karjalan Liiton jäsen saa käyttöönsä Liiton edut, mm. neljä kertaa vuodessa ilmestyvän Karjalan Kunnaat –lehden sekä alennuksia Karjalan Liiton juhlatapahtumiin ja myyntituotteisiin.

Suorittakaa jäsenmaksut seuran tilille 15.9. mennessä. Osoitemuutokset voi ilmoittaa Paula Pöystille
paula.poysti(at)ispalvelu.fi tai puh. 040 5112 118.

Asikkalassa heinäkuussa 2020

Seija Halme

Sukukirje 2020

Vuosikokous ja kostit Tallukassa

Meneillään olevat hankkeet

Uusia suunnitelmia

Sukuseuran tuotteet

Sukuseuran suljettu Facebook-ryhmä

Internet-sivut

Jäsenmaksu 2020

paula.poysti(at)ispalvelu.fi tai puh. 040 5112 118.

Asikkalassa heinäkuussa 2020

Seija Halme