Sukukirje 2016

Juhlavuotemme on alkanut - sukumatka kesäkuussa

Sukuseuramme perustamisesta tulee kuluneeksi 25 vuotta syyskuussa. Sen merkeissä järjestämme kolmipäiväisen sukumatkan Itä-Kannakselle ja Vuoksenrantaan 17.-19. kesäkuuta 2016. Matkan aikana majoitumme Losevossa ja tutustumme mm. Konevitsan luostarisaareen, Käkisalmen kaupunkiin ja linnaan. Viimeisen matkapäivän vietämme Vuoksenrannassa ja Kaskiselässä. Päivän aikana on mahdollisuus myös kotipaikkakäynteihin. Iltamyöhällä palaamme takaisin Suomeen. Varaa aika jo nyt kalenteristasi ja innosta myös perheesi mukaan! Ilmoittautuminen matkalle 14.3.2016 mennessä. Tilaa matkaohjelma ja ilmoittautumisohjeet sähköpostilla Palaute sukuneuvostolle.

Vuosikokous

Kuluvan vuoden vuosikokous järjestetään sukumatkan yhteydessä Kannaksella.

Jäsenmaksu 2016

Seuran jäsenmaksu tälle vuodelle on 15 euroa ja alle 15-vuotiailta 6 euroa. Suorittakaa jäsenmaksut seuran tilille lokakuun loppuun mennessä. Osoitemuutokset voi ilmoittaa Jäsentietojen muutos -lomakkeella.

Suvun yhteinen valokuva-albumi

Seuraava yhteinen hanke on suvun oma valokuva-albumi, jolla täydennetään 2012 julkaistua sukukirjaa. Tavoitteena on kerätä valokuvia elämän eri alueilta, kuten arki ja juhlat, koti, pukeutuminen, leikit ja työt, asuinympäristö, sota-aika, evakkotaival, asuttaminen, sukumme nyt – lähes mitä tahansa - suvun elämää kuvaavaa. Siksi vetoan kaikkiin seuran jäseniin ja muihin sukuun kuuluviin, että otatte yhteyttä Seija Halmeeseen (yhteystiedot) tai muihin hallituksen jäseniin, mikäli teillä on tai tiedätte jollakin olevan sukuun liittyviä valokuvia. Sukuseura huolehtii teknisesti kuvien käsittelystä siten, että kuville ei aiheudu vahinkoa eikä niitä esimerkiksi tarvitse irrottaa albumista. Albumihankkeen toteuttaminen edellyttää panosta meiltä kaikilta!

Facebook-ryhmä

Viime syksynä Tuusulassa pidetyssä seuran vuosikokouksessa päätimme sukuseuran oman suljetun Facebook-ryhmän perustamisesta. Ryhmän jäseneksi pääsee pyytämällä jäsenyyttä ryhmän Facebook-sivuilta. Apua saa tarvittaessa juhani.jantunen(at)elisanet.fi

Internet-sivut

Sivuston kautta saat tietoa seuran toiminnasta ja ajankohtaista sukuseuran kuulumisista. Sivustolla on hallituksen jäsenten henkilökohtaiset yhteystiedot. Yhteyden hallitukseen saa myös Palaute sukuneuvostolle -osion kautta. Ota rohkeasti yhteyttä missä tahansa suku- tai matka- tai valokuva-asiassa.

Suvun viiri omaan lipputankoon tai lahjaksi

Seuramme sai oman viirin pari vuotta sitten. Viiri pohjautuu Jukka Suvisaaren suunnittelemaan sukuvaakunaan ja viirin enbleeminä ovat vaakunan mallin mukaiset linnun siivet ja alaosana on tyylitelty verkko. Viirin liehukkeessa toistuvat Kannaksen Karjalan kulta ja punainen.

Viirin valmistaa Helsingin Lipputehdas, ja sen voi tilata omaan lipputankoon sopivan kokoisena osoitteesta jukka(at)helsinginlipputehdas.fi tai soittamalla numeroon (09) 561 72222 tai 040 5811595 / Jukka Holopainen. Suosituskoko viirille on puolet lipputangon pituudesta. Neljämetrisen viirin hinta on n. 66 euroa ja viisimetrisen n. 87 euroa. Tilauksen hintaan lisätään toimituskulut n. 20 euroa. Toimitusaika on kaksi-kolme viikkoa.

Muita seuran tuotteita ovat vaakuna-aiheiset postimerkit, sukukirjat 1998 ja 2012 sekä kipsinen sukuvaakuna. Voit tutustua tuotteisiin ja tilata niitä verkkokaupassamme. Postitse toimitettaessa lähetyksiin lisätään toimituskulut.

Tavataan sukumatkalla!

Helsingissä helmikuussa 2016