Tarmo Jantunen syntyi Vuoksenrannan Kaskiselän Myykkäässä 10.6.1931 Tuomas ja Elina Jantusen viidentenä ja nuorimpana lapsena. Evakkotaipaleelle hän lähti perheensä mukana kahdesti.

Sodan jälkeen Jantusen perhe asettui pääkaupunkiseudulle. Tarmo opiskeli maisteriksi ja avioitui 1960 antrealaisen Raija Jaakonsaaren kanssa. Perheeseen syntyi kolme lasta, lastenlapsia on kahdeksan ja lastenlastenlapsiakin viisi.

Tarmo Jantunen teki elämäntyönsä OP-ryhmän palveluksessa eri tehtävissä jääden eläkkeelle pankinjohtajan toimesta vuonna 1988. Hän vaikutti myös monissa järjestöissä, yhdistysten ja yhteisöjen hallituksissa sekä luottamustehtävissä kuten Vantaan seurakuntayhtymän kirkkovaltuustossa, Lions-järjestössä, Karjalan Liitossa, Suomen Urheiluliitossa ja SVUL:ssa.

Jantusen sukuseurassa Tarmo Jantunen oli seuran hallituksen jäsen seuran perustamisesta 1991 alkaen aina vuoteen 2009 saakka.  Seuran puheenjohtajana hän toimi vuosina 2000-2007 ja sen jälkeen kunniapuheenjohtajana. Tarmon puheenjohtajakaudella seura sai oman vaakunan ja lipun.

Tarmo ja Raija matkustivat yhdessä Viipurissa ja Karjalan kannaksella. Matkoillaan he tekivät avustustyötä ja saivat runsaasti uusia ystäviä luovutetulta alueelta. Yhdessä he osallistuivat myös talkootöihin Antrean ja Vuoksenrannan muistopuistoissa sekä opastivat muita kivijalkamatkailijoita vanhoilla kotiseuduillaan.

Tarmo Jantunen siunattiin Pyhän Laurin kappelissa 7. tammikuuta 2022.

​​​​​​​