Sortavala-seura Helsinki ry

Seura vaalii Sortavalan kulttuuria ja perinteitä, vahvistaa karjalaista identiteettiä ja yhteenkuuluvuutta

-        nykypolville se tarjoaa Sortavalan historiallista ja maantieteellistä tuntemusta sekä sukujuuria.

Ajankohtaista

12.2.2020 klo 18 Sortavala-sali. Laatokan laivat. Jouni Arjava: Laatokan laivoja ja laivureita

Huom!

Sortavalan kaupungin alueella on suomalainen sankarihautausmaa sekä viisi siviilihautausmaata - tutustu niihin! Täältä löytyy mm luettelo Sortavalan maaseurakunnan uuteen hautausmaahan haudatut henkilöt (sekä hautauspäivä).

Evakkoesineen tarina

toimihenkilöt

Talkoomatka

Osallistu jokakeväisiin hautausmaan kunnostustalkoisiin!

Naisten ääni

Kannattaa tutustua! "Naisten ääni"-sivustolta löytyy kirjoituksia useiden karjalaisten vaikuttajanaisten elämästä. http://www.naistenaani.fi

Sortavalassa Tapahtuu

Konsertti Sortavalassa 18.2.2020 klo 18.00, Kirovinkatu 6 Kreutzer-sonaatti, musiikkia Leo Tolstoin perheen makuun: Beethoven, Chopin, Tsaikovski, T. Tolstaja Suuressa ja uskomattoman lahjakkaassa Leo Tostoin perheessä rakastettiiin musiikkia, siitä kiisteltiin, sitä opiskeltiin, soitettiin - niin itse Tolstoit kuin heidän vieraansakin. Karjalan filharmonian solistit kutsuvat kuulijoitaan tutustumaan Jasnaja Poljanan kartanon iltoihin ja Tostoin perheen useamman sukupolven musiikkimakuun. Liput 150 - 300 ruplaa (2, 2 - 4,5 euroa) Esiintyjät: kansainvälisissä kilpailuissa palkittu Ksenia Lubyantseva (piano), Pavel Kostrov (viulu) ,Tatiana Azanova (sopraano)