Sortavala-seura Helsinki ry

Seura vaalii Sortavalan kulttuuria ja perinteitä, vahvistaa karjalaista identiteettiä ja yhteenkuuluvuutta

-        nykypolville se tarjoaa Sortavalan historiallista ja maantieteellistä tuntemusta sekä sukujuuria.

Ajankohtaista

HUOM! Kevään tilaisuudet on peruutettu! (Kari Immonen "Uno Ullbergin Sortavala" siirtyy keskivikoksi 14.10.20)

Huom!

Sortavalan kaupungin alueella on suomalainen sankarihautausmaa sekä viisi siviilihautausmaata - tutustu niihin! Täältä löytyy mm luettelo Sortavalan maaseurakunnan uuteen hautausmaahan haudatut henkilöt (sekä hautauspäivä).

Evakkoesineen tarina

toimihenkilöt

Talkoomatka

Osallistu jokakeväisiin hautausmaan kunnostustalkoisiin!

Naisten ääni

Kannattaa tutustua! "Naisten ääni"-sivustolta löytyy kirjoituksia useiden karjalaisten vaikuttajanaisten elämästä. http://www.naistenaani.fi

Sortavalassa Tapahtuu

Saksofoni: klassisesta jazziin Tiistaina 17.3.2020 klo 18 Sortavalan vanhan kaupungintalon(puutalo, puistossa)salissa Lenininkatu 18, Sortavala Liput 300 ruplaa/n.4 euroa Saksofoni: klassisesta jazziin Ohjelmistossa Bachin, Albénizin, Iturralden, Piazollen ja Niehausin musiikkia. Esiintyjinä kansainvälisissä kilpailuissa palkittuja soittajia. https://kgfptz.ru/events/saksofon-ot-klassiki-do-dzhaza/ Torstaina 28.4.2020 klo 18.00 Keväiset äänet Kirovinkatu 6, Sortavala (paikka lasten taidekoulu Liput 300 ruplaa/ n. 4 euroa) Konsertissa kuullaan valsseja, valsseja oopperoista ja opereteista, valssilauluja Esiintyjinä kansainvälisissä kipailuissa palkitut Ksenia Lubjantseva (piano), Praskovja Tanikova (viulu) Valentina Kamenskaja(sopraano), Tatiana Azanova (sopraano)