Sortavala-seura Helsinki ry on julkaissut kirjan "Kot näkkyy! Ensimmäinen kotiseutumatka Sortavalan seudulle". Kirjaa myydään Karjalan Liiton SieMie-puodissa Karjalatalolla. Kirja on myynnissä seuran tilaisuuksissa ja sitä voi tilata myös seuran puheenjohtajalta, Yrjö Vennalta ysl.venna@kolumbus.fi. Hinta 15€.

”Kun rajapuomit nousivat 1990-luvun alussa, ei mikään voinut pidättää innostusta kotiseutumatkailulle. Ei haitannut vaikka tiet olivat huonoja ja majoitus alkeellista… Vahva on se tunteiden vuoristorata, jonka ensimmäiset kotiseutumatkaajat kokivat. Kirja täydentää seuran aiemmin julkaisemia sota-aikaa ja evakkomatkoja koskevia muisteluksia.”

Sortavala-seura Helsinki ry:n julkaisuina on ilmestynyt muistelmateokset:

- Katselen Kuhavuorelta (2003)

- Sortavalan siirtolaisia : lasten ja nuorten kertomuksia sota-ajasta (2008)

- Pittää lähtii : talvisota Sortavalan seudulla (2013)

- Kot näkkyy: ensimmäinen kotiseutumatka Sortavalan seudulle (2018)

Tue vanhan suomalaisen hautausmaan kunnostustyötä!

Sortavala-seura Helsinki ry on teettänyt uutta ja vanhaa yhdistäviä joulukortteja - yllätä ystäväsi Sortavala-aiheisella tervehdyksellä! Kortteja voit hankkia seuran tilaisuuksissa tai tiedustelemalla hallituksen jäseniltä. Tuotto menee lyhentämättömänä hautausmaan kunnostustyöhön.

Taiteilijakalenterit

Sortavalan maisemista syntyi taiteilijakalenterit: Pekka Halonen (2006)    Erika Relander (2007)    Daniel Pesu (2008)      Juuret Karjalassa: Raimo ja Toivo Jaatinen, Tellervo Kähkönen, Riikka Latva-Somppi, Risto Laasimo (2009)      Bruno Pakarinen  (2010)    Väinö Hämäläinen 2011  Sortavalan kuvia, yhdistelmäkalenteri (2012)  Pirkko Ropponen (2013)  Kalenterit on loppuunmyyty.

Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi. Kuva. Klikkaa kuva suuremmaksi.