Kunnallistoimi

Vahvialan kunnanvaltuusto vv 1934-36

Vahvialan kunnanvaltuusto vv 1934-36. Valokuvan takana teksti; "Vahvialan Kunnanvaltuusto 8/8.1936.1, 2 ja 3 eivät ole valtuuston jäseniä. 1 = Kunnallisl. phj. 2-3 Kunnan tilintarkastajat. Valtuuston puhj. A. Roiva". Vahviala-Kotiseutua kuvina kirjassa s. 9 on tämä sama kuva ja kuvatekstissä viitataan Tuomas Sutelan teokseen jossa on hyvä esitys Vahvialan kunnan hallinnosta kuvineen. Vahvialan kirkonkylä Kuntala 8.8.1936 (Inkeri Mukkula).

Antti Riiheläinen, E.J.Sutela, Juho Suuronen ja Simo Ylärakkola

Vahvialan kunnallismiehiä vas. Antti Riiheläinen (1893-1962), E.J.Sutela, Juho Suuronen ja Simo Ylärakkola (Nurmin kuvakokoelma)

Vahvialan kunnalliskoti Kinteressä

Vahvialan kunta osti Kalliolan tilan vuonna 1926 ja perusti alunperin tehtailija A. Thunebergin omistamaan huvilarakennukseen kunnnalliskodin. Rakennus sijaitsi Kintereen kylässä kosken yläpuolella. Vuonna 1931 kunta rakennutti alueelle myös mielisairaalarakennuksen. Kintere Kalliola 1920-1930 (Nurmin kuvakokoelma)