Harrastukset

Houni - Louon Martat kangaskurssilla 1926

Houni - Louon Martat kangaskurssilla 1926 (Tiina Laapas)

Marttayhdistyksen kutomakurssilaisia 1920- l lopulla

Houni-Louon Marttayhdistyksen kutomakurssilaisia. Vasemmalla Tyyne Julkunen (lo4), Aili Tuuri (lo35), Aira Kosonen, Aune Vihtonen (lo3), Kerttu Messo (ho2), Taina Ketola (lo14), Ilma Maijanen (lo16), Hilja Houni (ho8) ja Hilja Houni (ho25): Houni 1920- luvun lopulla (Matti Venäläinen)

Louon Nuorisoseuralaisia talonsa edustalla

Louon nuorisoseuralaisia talonsa edustalla. Talo valmistui 1912 Kakriaisen maalle, 100 m pysäkiltä koilliseen. Taloa laajennettiin 1920 - luvun lopulla. Takavasemmalla Emil (32), Antti (2), Otto (15) ja Hugo (38) Louko, Aarne Räihä (11), Hellä Kaipiainen (39), Viljo Vihtonen (3), Taina Ketola (14), Saimi Lappalainen, Eino Käki (28), tunnistamaton, Anton Maijanen (18) ja Toivo Päivinen: Alarivi Alli Louko (32), Vieno Sipiläinen (22), Greta Peräkylä (31), Aune Vihtonen (3), Aune Julkunen, Rauha Sipiläinen (22) ja Laila Kuparinen. Louko Nuorisoseuran talo 1930 - luvun alku (Irja Rongas)

Louon Nuorisoseuran näytelmäkerho

Nuorisoseuran näytelmäkerho Viipurissa näytelmässä 'Kun vaaria narrattiin'. Vasemmalla Urho Vihtonen (lo13), Antti Louko (lo2), Kirsti Vihtonen (lo37), Emil Louko (lo13), Sylvi Räihä, Viljo Vihtonen (lo3) ja Alli Louko (lo32). Viipurin teatteri 1930- luku (kirja Vahviala 1997)

Louon Nuorisoseuran kuoro 1935

Louon Nuorisoseuran kuoro. Edessä vas. Saimi Lappalainen, Siiri Kaipia (lo29), Kirsti Vihtonen (lo37), Vieno Lötjönen (ho9)?, Sylvi Räihä, Laila Houni (ho1), Martta Louko (lo33), Sylvi Kotonen (ho13), Aili Louko (lo32) ja Aune Houni (ho8). Takana Oiva Väänänen (ho17), Eino Käki (lo28), Erkki ja Viljo Vihtonen (lo3), johtaja Eino Mälkki, Alvar, Urho ja Yrjö Vihtonen (lo13). Houni koulu 1935 (Markku Houni)

Ansiomerkkejä Marttatoiminnasta

Marttojen ansiomerkkejä jaettu - edessä vas. Vilma Tuuri (lo35), Sofia Venäläinen (ho33), Tyyne Laine (lo20), Maria Maijanen (lo36) ja Anna Kajala (lo12). Takana Elna Louko (lo38), Taina Ketola (lo14), Sofia Räihä (ho3), Alina Myyrä (ho15), Aini Jalkanen (lo17), Josefiina Vihtonen (lo3) ja Vieno Lötjönen (ho9). Viipuri 1938 (kirja Vahviala 1997)

Hiihtäjäpoikia 1926

Hiihtäjäpoikia - vasemmalla Vilho Maijanen (18), Hugo ja Jouko Louko (1), Tauno Kaipia (29) ja Tauno Maijanen (16). Louko 1926 (kirja Loukola 2008)

Hiihtelyä

Kujansuun (15) siskokset Rauha ja Kerttu Louko hiihtelemässä Louolla. (Pekka Liski)

Partiolippukunta Vahvialan Siniset

Partiolippukunta Vahvialan Siniset kuljettamassa viestiä. Vasemmalla Hannes Tuomi, Arvo Kajala (lo12), Alpo Käki (lo10), Väinö Töyrylä, Alpo Ketola (lo14), Olavi Hiiva, Armas Anttola, Kauko Julkunen (lo4?) ja Oiva Kaikko. Louko 1937 (kirja Vahviala 1997)

Partiolippukunta Sinisten kämppä 1939

Vahvialan Sinisten partiolippukunnalle valmistui talkootyönä oma kämppä keväällä 1939. Rakennus tuhoutui 1941. Louko 1939 (kirja Loukola 2008)

Louon Nuorisoseuran opintopiiri

Louon Nuorisoseuran opintopiiriläisiä Viipurissa. Vas. edessä Eino Käki (lo28), Kirsti Vihtonen (lo37), Aili, Emil ja Alma Louko (lo32) sekä Kerttu Houni (ho25). Keskirivi Aarne Louko (lo15), Martti Murto (ho9), Sylvi Kotonen (ho13), Sirkka Houni (ho5), Eila (lo15) ja Aili (lo30) Louko, Elvi Vahvelainen (ho18), Helga Kaipiainen (lo39), Lahja Räihä (ho3) sekä Rauha (lo15) ja Osmo (lo2) Louko. Takana Esko Mälkki (ho24), Yrjö Vihtonen (lo13), Helge (lo33) ja Raili (lo2) Louko, Kyllikki Houni (ho8), Pirkko Vihtonen (lo13), Lyyli Vahvelainen (ho18) ja Maila Venäläinen (ho27). Viipuri 1944 (Tiina Laapas)