Kertomus kevätkokouksesta 2019

Vahviala-seura piti kevätkokouksen 9.3.2019 Moision kartanossa Elimäellä. Puheenjohtaja Hannu Sollo avasi kokouksen ja toivotti kaikki tervetulleiksi. Kokouksen puheenjohtajana toimi Tapio Malmiharju ja sihteerinä Riitta Haglund. Toimintaa on kuluneena vuonna ollut paljon, josta myös Karjalan Liitto on palkinnut seurantoiminta-avustuksella. Toimintaseloste ja tilinpäätös hyväksyttiin yksimielisesti. Tekniikan toimimattomuudesta huolimatta kokous sujui mallikkaasti. Maukkaan lohikeiton jälkeen päivä jatkui ohjelmaosuudella. Lauri Rämö kertoi luovutetun Karjalankirkoista ja kirkkomaista. Hän on käynyt lähes kaikissa pystyssä olevissa kirkoissa ja tuhoutuneiden raunioilla. Vahvialalaisina tiedämme, että kirkkomaallemme ei ole menemistä ilman rajavyöhykelupaa. Rämö ei sitä tiennyt ja Vahvialan hautausmaa ja kirkon rauniot ovat vielä häneltä käymättä. Esitys oli erittäin mielenkiintoinen ja havainnollinen, pitkä, mutta ei pitkästyttävä. Elimäkeläisen Kaskimaan perheen mukaansatempaavasta musiikkiesityksestä saimme nauttia sekä ennen että jälkeen Rämön esityksen. Karjalaisten laulun jälkeen haasteltiin vielä hetki kahvikupin ääressä ennen kotiinlähtöä.