Talo 45 Mäkelä

Mäkelä on myös Vongasta lohkottu kolmannes. Tilan isännäksi tuli Wilhelm (Ville) Juhananpoika Käki ja hän solmi avioliiton Maria Eliaantytär Sokuran kanssa. Perheeseen syntyi yhdeksän lasta, joista viisi kuoli nuorena. Perheen muut lapset olivat Johannes (Juho), Paavali (Paavo), Anna Matilda (Tilda) ja Vilho. Vilho Willenpoika Käki solmi avioliiton Matilda o.s. Ampujan kanssa. Heille ei syntynyt lapsia. Heistä tuli Mäkelä isäntäpari vuonna 1936 ja he asuivat vuonna 1939 vanhaisännän kanssa tilalla.  Kuvassa juhlitaan Villen 80-vuotispäiviä Mäkelän tuvassa vuonna 1932. Vasemmalta miniä Matilda (Tilda) o.s. Ampuja ja miehensä Vilho. Anna Matilda (Tilda), tytär, miniä Emma Heikintytär o.s. Avelin ja miehensä Johannes (Juho), pappi, päivänsankari Ville Käki. Kolmas oikealla on Paavali (Paavo). (Timo Käki)

Mäkelä on myös Vongasta lohkottu kolmannes. Tilan isännäksi tuli Wilhelm (Ville) Juhananpoika Käki ja hän solmi avioliiton Maria Eliaantytär Sokuran kanssa. Perheeseen syntyi yhdeksän lasta, joista viisi kuoli nuorena. Perheen muut lapset olivat Johannes (Juho), Paavali (Paavo), Anna Matilda (Tilda) ja Vilho. Vilho Willenpoika Käki solmi avioliiton Matilda o.s. Ampujan kanssa. Heille ei syntynyt lapsia. Heistä tuli Mäkelä isäntäpari vuonna 1936 ja he asuivat vuonna 1939 vanhaisännän kanssa tilalla. Kuvassa juhlitaan Villen 80-vuotispäiviä Mäkelän tuvassa vuonna 1932. Vasemmalta miniä Matilda (Tilda) o.s. Ampuja ja miehensä Vilho. Anna Matilda (Tilda), tytär, miniä Emma Heikintytär o.s. Avelin ja miehensä Johannes (Juho), pappi, päivänsankari Ville Käki. Kolmas oikealla on Paavali (Paavo). (Timo Käki)

Mäkelän talo. (Timo Käki)

Kuvassa Mäkelän talo. (Timo Käki)

Herastuomari Wilhelm Käki (Mäkelän Ville) osasi lukea ja kirjoittaa, mikä ei ollut yleistä hänen ikäluokassaan. (Timo Käki)