Talo 35 Pajulahti (Peräpelto)

Uuno Matinpoika Pystysen Pajulahti-tila lohkottiin Huovilan numerosta, Mattila-nimisestä tilasta. Mattila-tilan lohkominen päättyi vuonna 1929. Mattila jäi Uunon vanhimman veljen Viljon nimiin, Viktor-veli oli muuttanut Tervajoelle ja Uunon tila nimettiin Pajulahdeksi, mutta Peräpelto-nimeä käytettiin mahdollisesti siksi, että se oli Mattilan tilan perämaata. Uuno solmi avioliiton Meri-Helmi (Meeri) Jokisen kanssa. Heille syntyi kolme lasta, kaksi Löytömäellä ollessa.  Kuvassa Uuno ja Meeri Pystynen, edessä lapset Pertti ja Pirkko kotitalonsa portailla. (Eeva Sollo)

Uuno Matinpoika Pystysen Pajulahti-tila lohkottiin Huovilan numerosta, Mattila-nimisestä tilasta. Mattila-tilan lohkominen päättyi vuonna 1929. Mattila jäi Uunon vanhimman veljen Viljon nimiin, Viktor-veli oli muuttanut Tervajoelle ja Uunon tila nimettiin Pajulahdeksi, mutta Peräpelto-nimeä käytettiin mahdollisesti siksi, että se oli Mattilan tilan perämaata. Uuno solmi avioliiton Meri-Helmi (Meeri) Jokisen kanssa. Heille syntyi kolme lasta, kaksi Löytömäellä ollessa. Kuvassa Uuno ja Meeri Pystynen, edessä lapset Pertti ja Pirkko kotitalonsa portailla. (Eeva Sollo)

Uuno ja Meeri Pystynen sekä Pertti-poika kotipihan laidassa (

Uuno ja Meeri Pystynen sekä Pertti-poika kotipihan laidassa ("Perämäälle" päin katsottuna) tekemässä talvivastoja. (Pertti Pystynen)