Talo 33 Rantala (Suvimökki)

Juhana (Juho) Pystynen ja vaimonsa Maria o.s. Käki testamenttasivat lapsettomina Rantala-tilansa Väinö Antinpoika Seppäselle ja Ida Esaiaksentytär o.s. Pystyselle. Juho oli Idan setä. Väinön ja Idan perheeseen syntyi neljä lasta. Pauli, Hilkka, Pentti ja Veikko. Vaimonsa Idan kuoltua Väinö meni naimisiin Aino Seppälän kanssa ja heille syntyi Toini-tytär. Rantala oli Väinön perheen kesäkoti, mutta Väinö oli luvannut myös nuorten käyttöön ja Suvimökille pyöräiltiin Viipurista asti.  Kuvassa edessä Ida-äiti sylissään Pentti ja vierellään Pauli. Vasemmalla Väinö sylissään Hilkka (myöh. Joenpolvi). Tilda ja Heikki Myllynen (Uutela) Koskelasta (lapsen nimi ei ole tiedossa). Takana vasemmalta Miina Seppänen, Anton (Väinön veli) Seppänen sylissään Toini ja Helena (Väinön ja Antonin sisko) Myllynen. Takana olevan pojan nimi ei ole tiedossa. (Pekka Pystynen)

Juhana (Juho) Pystynen ja vaimonsa Maria o.s. Käki testamenttasivat lapsettomina Rantala-tilansa Väinö Antinpoika Seppäselle ja Ida Esaiaksentytär o.s. Pystyselle. Juho oli Idan setä. Väinön ja Idan perheeseen syntyi neljä lasta. Pauli, Hilkka, Pentti ja Veikko. Vaimonsa Idan kuoltua Väinö meni naimisiin Aino Seppälän kanssa ja heille syntyi Toini-tytär. Rantala oli Väinön perheen kesäkoti, mutta Väinö oli luvannut myös nuorten käyttöön ja Suvimökille pyöräiltiin Viipurista asti. Kuvassa edessä Ida-äiti sylissään Pentti ja vierellään Pauli. Vasemmalla Väinö sylissään Hilkka (myöh. Joenpolvi). Tilda ja Heikki Myllynen (Uutela) Koskelasta (lapsen nimi ei ole tiedossa). Takana vasemmalta Miina Seppänen, Anton (Väinön veli) Seppänen sylissään Toini ja Helena (Väinön ja Antonin sisko) Myllynen. Takana olevan pojan nimi ei ole tiedossa. (Pekka Pystynen)

Kuvassa Tienhaaran työväenyhdistyksen nuoria juhannusretkellä Suvimökillä vuonna 1938/1939. (Matti Koskelainen)

Löytömäkeläisiä Suvimökillä. Eturivissä vasemmalta Taavi Riiheläinen, Laila Riiheläinen, Sirkka Mynttinen, Maila Koskelainen, Eila Riiheläinen ja Elli Autio. Takarivissä vasemmalta Matti Koskelainen, Aune Autio, Maire Käki (Sikomaa), Ilta Mynttinen, Eino Huovilainen, tuntematon ja Simo Riiheläinen. (Hannu Sollo)