Talo nro 24 Mattila

Mattila

Mattilan tila. 1700- luvulla Houni 1 tilasta muodostunut Riihimäen osatila jaettiin 1976. Tällöin Antti Hounille muodostettiin tila Anttila. Tila halottiin 1907 Anttila ja Mattila - nimisiin tiloihin. Mattila tuli kuulumaan Elias Antinpoika Hounille, joka vaimoineen piti siellä kauppaa 1910- luvun puoliväliin saakka. Heidän jälkeensä omistajana oli vielä Matti Sipiläinen 'Räätäli Matti', joka myi talon Konsta Mälkille 1931. Houni Mattila 1930 - luku (Esko Mälkki)

Alina ja Konsta Mälkki perheineen

Alina ja Konsta Mälkki sekä lapset vasemmalta Yrjö ja Rauni (myöh. Heikki) sekä isän kämmenellä seisova Esko. Vahviala Kirkonkylä 1930 (Esko Mälkki)

Alina Mälkki

Alina Mälkki, Houni Mattila (Esko Mälkki)

Konsta Mälkki

Konsta (Kosti) Mälkki, Houni Mattila (Esko Mälkki)

Mattilassa isä ja lapset 1935

Isä Konsta Mälkki ja lapset Rauni, Yrjö, Esko ja Maija. Houni Mattila 1935 (Esko Mälkki)

Konsta Mälkki työpaikallaan

Konsta Mälkki oli työssä Viipurin maanmittauskonttorissa. Hän oli Vahvialan kunnanvaltuuston jäsen 1937-45. Hän toimi myös urheiluseura Vahvialan Kiistan puheenjohtajana ja oli mukana suojeluskunta- ja maanpuolustustustoiminnassa. Viipuri 1930 - luku (Esko Mälkki)

Pellavan loukutusta saunalla

Pellavan loukutusta 1935 Mälkin uuden saunan edessä. Vasemmalla takaa Martta Mälkki, tuntematon, Seppälän (29) Hilda Sipiläinen, Anttilan (25) Liisa Houni, Maria Toivola, Mattilan Alina Mälkki ja Linda Sipiläinen. Lapset Maija Mälkki, Seppälän Maini ja Helli Sipiläinen sekä Esko Mälkki. Houni Mattila 1935 (Esko Mälkki)

Evakossa Punkalaitumella 1941

Mälkin perhe evakossa Punkalaitumella 1941. Takarivissä Rauni, Esko, Yrjö ja Konsta. Eturivissä vas. Maija ja Pirkko sekä isän vanhemmat Heikki ja Anna Mälkki. Annan sylissä sisarussarjan nuorin Pentti, jonka syntyessä äiti Alina menehtyi 1940. Punkalaidun 1941 (Esko Mälkki)