Hounin lapsia, nuoria ja aikuisia harrastustensa parissa

Hounin ja Louon lapsia pelaamassa Hounilla

Hounin ja Louon lapsia pelaamassa Hounilla 1930-luvun lopulla. (Oili Aarnialho)

Marttoi touhui 1928

Hounin ja Louon Marttayhdistyksen kokous. Hounilaisia kätilö Lotta Outovaara, joka asui perheineen pysäkin seudulla. Mandi Houni lienee Koivulan Amanda Houni. Eva Metso oli ratavartija Otto Messon vaimo Virtalasta. Eeva Houni oli Lehtolasta, Kalle Räihä Männiköstä, Ville Kotonen Pellonpäästä ja Hilja Jarva koululta. 9.2.1928 (sanomalehti Karjala)

Kapioitha hyö taisiit tehä

Hounin ja Louon Marttayhdistyksen kutomakurssin osanottajia. Oikealla Anttilan Hilja Houni (25), Sikosaaren Hilja Houni (8) ja viidentenä Virtalan Kerttu Messo (2). Muut Louolta. Hounilla 1920- luvun lopulla (Matti Venäläinen)

Harrastusryhmä kuvaamossa

Naisia valokuvaamossa ehkä Marttayhdistystoimintaan liittyen. Toinen vasemmalla vaikuttaa Messon (2) tyttäreltä - Lydia Houni Anttilasta ? Viipuri 1920-30 - luku (Matti Venäläinen)

Louon Nuorisoseuran kuoro 1935

Louon Nuorisoseuran kuoro johtajanaan Eino Mälkki takarivissä 5. vasemmalla. Hounilta edessä vasemmalla 4. ehkä opettaja Vieno Lötjönen, 5. Mäkelän Sylvi Räihä, 6. Koivulan Laila Houni, 8. Sylvi Kotonen ja 10. Sikosaaren Aune Houni. Takarivissä vasemmalla Ylätuvan Oiva Väänänen. Hounin kansakoulu 1935 (Markku Houni)

Ehkä Merimieslähetyksen juhla?

Merimieslähetyksen tms. juhlat Hounin koululla 1930- luvun alkupuolella. (Oili Aarnialho)

Juhlaväkeä koululla

Merimieslähetyksen tms. juhlassa: 2. Kerttu Sahala (14), 4. Lydia Houni (25), 5. Hilda Vahvelainen (18), 7. Aino Venäläinen (26), 8. Lydia Venäläinen (26), 9. Ida Houni (23+ myöh.12), 10. Maria Houni (7), 12. Anna Sahala (14), 15. Maria Virolainen (4), 17. Liisa Houni (25), 18. Maria Räihä (10), 19. Hilja Venäläinen (26), 21. Alina Väänänen (22), 22. Selma Venäläinen (28), 25. Sofia Venäläinen (33), 26. Emmi Räihä (20), 28. Alina "muija" Sipiläinen (21). Houni kansakoulu 1930 - luvun alkupuoli (Oili Aarnialho)

Marttojen kutomakurssilaisia 1936

Marttakerhon kutomakurssin päättäjäiset, Houni kansakoulu 1936 (Sisko Dunderfelt)

Käsistään käteviä neitoja ja rouvia

Kutomakurssilla mukana ainakin: 6. Lydia Venäläinen Korpelasta, 10. Elma Meijer Ukonjärven Koivulasta (47), 12. Laila Houni Koivulasta (1) läheltä Louon rajaa. Hounin kansakoulu 1936 (Sisko Dunderfelt)

Poikapäivät Pölläkkälässa 1936

Poikapäiviin osallistui myös Hounin Korpelan poikia. Äyräpää Pölläkkälä 28.6.1936 (Oili Aarnialho)

Pellaavii lapsii

Pelaavia lapsia: 1. Kaija Sahala (ho14), 2. Maija Mälkki (ho24), 4. Raija Rahkonen (lo31), 6. Pirkko Hakala (lo), 7. Eini Vahvelainen (ho18), 8. Raini Houni (ho23/12), 9. Oili Mikontytär Venäläinen (ho26), 10. Pirkko Vihtonen (lo13), 11. Hilkka Venäläinen (ho27), 12. Maija Väänänen (ho4), 13. Olavi Vilhonpoika Venäläinen (ho26), 14. Antti Houni (ho25), 15. Erkki Mikonpoika Venäläinen (ho26) ja 16. Helli Sipiläinen (ho29). Houni 1930- luvun lopulla (Oili Aarnialho)

Vahvialan maatalouskerholaisia 1937

Vahvialan maatalouskerholaisia kirkon portailla. Muutama lottapukukin näkyy jo. Hounin Ahopellon Lyyli Vahvelainen 3. rivi edestä, 6. vasemmalla. Korpelan Aarne Venäläinen eturivissä 2. oikealla. Vahvialan kirkko 5.9.1937 (Oili Aarnialho)

Pesäpalloa Hounin urheilukentällä

Hounin kankaalle talkoilla rakennetulla urheilukentällä pelattiin innokkaasti mm. pesäpalloa. Vas. Kalle Räihä (11), 2 tuntematonta, Toivo Venäläinen(28), Väinö Väänänen (22), Viljo Houni (1), Tauno Räihä (3), edessä ?, Unto Messo (2), Leo Houni (1), Viljo Räihä (10), ?, Toivo Houni (25), Eino Venäläinen (27), ?, Ale Haarus (31) ja Tauno Myyrä (15). Houni urheilukenttä 1930 -luvun lopulla (Eloistamme entisistä 2005)

Maitolanhoitajien retki  - Antrean Kuukaupin lossi

Maitolanhoitajien retkellä ylittämässä Vuoksea Antrean Kuukaupin lossilla oli mukana Aune Haarus Hounin Jokelasta 1937 (Elsi Venäläinen)

Hevosiiko hyö noi ihhailoo jääraveis 1944?

Hounijärven jäällä järjestettiin yhteistoiminnassa naapurikylien Järvenpään ja Louon kyläläisten kanssa talvisin suositut jääravit. Hounijärvi 1944 (Mervi Jokela)

Louon Nuorisoseuran opintopiiri Viipurissa 1944

Hounin nuoria Louon Nuorisoseuran opintokerhon retkellä Viipurissa. Vas edessä Eino Käki (lo28), Kirsti Vihtonen (lo37), Alli, Emil ja Alma Louko (lo32) sekä Kerttu Houni (ho25). Keskellä Aarne Louko (lo15), Martti Murto (ho9), Sylvi Kotonen (ho13), Sirkka Houni (ho5), Eila (lo15) ja Aili (lo30) Louko, Elvi Vahvelainen (ho18), Helga Kaipiainen (lo39), Lahja Räihä (ho3), Rauha (lo15) ja Osmo (lo2) Louko. Takana Esko Mälkki (ho24), Yrjö Vihtonen (lo13), Helge (lo33) ja Raili (lo2), Kyllikki Houni (ho8), Pirkko Vihtonen (lo13), Lyyli Vahvelainen (ho18) ja Maila Venäläinen (ho27). Viipuri 1944 (Tiina Laapas)