Vahviala-seura ry

Kuva Vahvialan Tervajärveltä

Ajankohtaista

Vanhoja kuvia Vahvialasta ajalta ennen kesäkuuta 1944, pääset tarkastelemaan tästä ja rullaa sivun alalaitaan

Vahviala-seuran 75-vuotisjuhlajulkaisu julkaistaan 2.7.2023.  Kirja kertoo, mikä meissä on vahvialalaista ja miten sitä voimme seurassa vaalia. Huikean hyvää meininkiä ja yhdessä tekemistä vuosikymmenten ajan. Miten soljui vahvialalaisten elo ja yhdistystoiminta uusilla asuinsijoilla. Mikä on ollut se vetovoima ja liima, joka vieläkin vetää meitä yhteen? Lue tästä lisää, mistä julkaisun voi tilata? (pdf)

Vahviala-seuran toiminta-ajatus

Vahviala-seuran tarkoituksena on toimia Vahvialasta kiinnostuneiden kulttuuri- ja etujärjestönä. Seura tekee toiminnallaan tunnetuksi Karjalaa sekä vaalii ja kehittää karjalaista kulttuuria.

Vahviala seuran tietosuojaseloste

Vahvialan pitäjäseuran vaakuna

Suomen Heraldinen Seura  https://www.heraldica.fi/fi/   Vahvialan pitäjäseura, vaakunanumero 312.

Vaakunaselitys: Punaisella kilvellä hopeapäärmeinen musta paalu, jossa kultaisen ruorirattaan oikea puolisko ja hopeisen hammasrattaan vasen puolisko toisissaan kiinni alapuolellaan paalun päällikkeenä kaksi kultaista tähkää varret tyvipäästään ristissä. Suunnittelija: Pentti Sipiläinen 1990.

< helmikuu 2023 >
matiketopelasu