Perinnetoiminta

Seuran tehtävänä on sortavalalaistaustaisen ja muun Laatokankarjalaisen perinteen säilyttäminen, vaaliminen ja esillä pitäminen. Järjestämme tilaisuuksia, joissa muistellaan, kerätään ja tallennetaan erilaisia aineistoja. Innostetaan seuran jäseniä ja ulkopuolisiakin muistelemaan ja avaamaan arkistojaan materiaalin saamiseksi kuten kirjoitelmia, kuvia, lehtileikkeitä, kasetteja yms.

Perinne eli traditio on peritty tapa, käytänne tai käsitys. 'Perinne' voi viitata mihin elämän osa-alueeseen tahansa. Sukupolvien vuorovaikutuksella on tärkeä merkitys perinteen välittymisessä - jaa tietoa menneistä ajoista ja tee perinnettä eläväksi!

Seuralla on oma lippu, pinssi ja standaari.

Muistele!

Evakkoesineen tarina  Jatkamme paljon mielenkiintoa herättäneiden evakkoesineiden tarinoiden keräämistä ja kuvaamista tarkoituksenamme saada niistä julkaisu/näyttely tms. Kerro meille, mikä on rakas muistoesineesi Karjalan kodistasi. Ota yhteyttä: Yrjö Venna, puh. 050-3807739 tai Tuula Roitto, puh. 050-3828181