Vuoden 2022 Sortavala-illat ja jäsentapaamiset

Tiistaina 22.3. klo 18 jäsenilta keskustakirjasto Oodissa yhteistyössä Oodin ja kustannusyhtiö Gummeruksen kanssa.

Tilaisuudessa esiintyy kirjailija, äidinkielenopettaja Merja Mäki. Hänen Sortavala-aiheinen romaaninsa "Ennen lintuja" ilmestyy alkuvuodesta Gummerukselta. Aiheena evakkotarina talvisodan ajalta ja Haavus-saaren kalastajat. Seuramme jäsen Maire Honkanen on tarkistanut teoksen faktatietojen oikeellisuutta.

Keskiviikko 6.4. klo 18 kevätkokous ja jäsenilta Karjalatalon Takkahuone. Tilaisuudessa esitetään seuran uusinta videotuotantoa

I love Sortavala TALVI.

Keskiviikko 27.4.2022 kevätretki
- Kevätretki Ritarihuoneelle klo 13. Ritarikatu 1, 00170 Helsinki. Ilmoittautumisia ottaa vastaan seuran puheenjohtaja Marja Lampi (puheenjohtaja@sortavala.eu).

Keskiviikko 14.9.2022 klo 18 jäsenilta, aiheena Kari Nissisen postikortti- ja valokuvalahjoitus.

Keskiviikko 12.10.2022 klo 18 jäsenilta. Hannu Pankakoski esittelee sortavalalaisen Antero
Pankakosken ja hänen vanhempiensa väliseen kirjeenvaihtoon perustuvaa kirjaansa "Luonnontieteiden opiskelua 1930-luvulla".

Keskiviikko 9.11.2022 klo 18 syyskokous, Anssi Neuvonen ja työryhmä esittelee Urbaani karjalaisuus -tutkimushanketta.

Sunnuntai 11.12.2022 klo 14 joulujuhla.

Vuoden 2021 Sortavala-illat ja jäsentapaamiset

ke 28.4.2021 kevätkokous klo 18 (linkki etäkokoukseen lähetetään jäsenille sähköpostilla)

ke 19.5.2021 jäsentapaaminen  - opastettu kierros Hietaniemen hautausmaalla klo 17. Kokoontuminen Vanhan kappelin luona. Mechelininkatu 2 e. ILMOITTAUMINEN etukäteen sähköpostilla osoitteeseen puheenjohtaja@sortavala.eu (30 ensimmäistä mahtuu mukaan)

Syyskuun jäsenilta oli vielä etänä. Sortavala-seura Helsinki ry tuottanut videotallenteen, joka on kuvattu tänä kesänä Sortavalassa. Videotallenne on nimeltään I love Sortavala. Syyskuun aikana Sortavalavideo julkaistaan seuran YouTube-kanavalla. Jäsenille lähetetään linkki siihen sähköpostitse.

13.10.2021 syyskokous ja jäsenilta hybridikokouksena, Karjalatalon Takkahuone 4. kerroksesta sekä JitsiMeet, osallistumislinkki lähetetään jäsenille. Kokouksen jälkeen näytetään seuran uusin videotuotanto Sortavalan Kasinhännän vesilentoasemasta. Yrjö Venna kertoo videolla synnyinkodistaan Kasinhännässä ja lentoaseman historiallisista vaiheista. Haastattelu harvinaisine kuvineen julkaistaan sen jälkeen seuran YouTube-kanavalla

21.11. klo 14 Eila Kivikk’ahon 100-vuotisjuhla, Karjalatalon juhlasali

su 12.12. klo 14 JOULUJUHLA jouduttiin perumaan vakavan koronatilanteen vuoksi