Vuoden 2021 - 22 Sortavala-illat ja jäsentapaamiset.

su 12.12. klo 14 JOULUJUHLA ON PERUTTU vakavan koronatilanteen vuoksi

ke 28.4.2021 kevätkokous klo 18 (linkki etäkokoukseen lähetetään jäsenille sähköpostilla)

ke 19.5.2021 jäsentapaaminen  - opastettu kierros Hietaniemen hautausmaalla klo 17. Kokoontuminen Vanhan kappelin luona. Mechelininkatu 2 e. ILMOITTAUMINEN etukäteen sähköpostilla osoitteeseen puheenjohtaja@sortavala.eu (30 ensimmäistä mahtuu mukaan)

13.10.2021 syyskokous ja jäsenilta hybridikokouksena, Karjalatalon Takkahuone 4. kerroksesta sekä JitsiMeet, osallistumislinkki lähetetään jäsenille. Kokouksen jälkeen näytetään seuran uusin videotuotanto Sortavalan Kasinhännän vesilentoasemasta. Yrjö Venna kertoo videolla synnyinkodistaan Kasinhännässä ja lentoaseman historiallisista vaiheista. Haastattelu harvinaisine kuvineen julkaistaan sen jälkeen seuran YouTube-kanavalla

21.11. klo 14 Eila Kivikk’ahon 100-vuotisjuhla, Karjalatalon juhlasali

Syyskuun jäsenilta vielä etänä etänä. Sortavala-seura Helsinki ry tuottanut videotallenteen, joka on kuvattu tänä kesänä Sortavalassa. Videotallenne on nimeltään I love Sortavala. Syyskuun aikana Sortavalavideo julkaistaan seuran YouTube-kanavalla. Jäsenille lähetetään linkki siihen sähköpostitse.

2022 Jäsenillat

TIISTAI 8.2.2022 klo 18 jäsenilta keskustakirjasto Oodissa yhteistyössä Oodin ja kustannusyhtiö Gummeruksen kanssa.

Tilaisuudessa esiintyy kirjailija, äidinkielenopettaja Merja Mäki. Hänen Sortavala-aiheinen romaaninsa Ennen lintuja ilmestyy alkuvuodesta Gummerukselta. Aiheena evakkotarina talvisodan ajalta ja Haavus-saaren kalastajat. Maire Honkanen on tarkistanut teoksen faktatietojen oikeellisuutta.

Keskiviikko 2.3.2022 klo 18 kevätkokous ja jäsenilta Karjalatalon Takkahuone. Paikka saattaa muuttua. Maire Honkanen kertoo Sortavalan tyttökoulusta. Jos hän ei pääse paikalle, esitys kuvataan etukäteen ja esitetään kokouksen jälkeen.

Keskiviikko 27.4.2022 kevätretki
- Kevätretki suuntautuu Ritarihuoneelle

Keskiviikko 14.9.2022 klo 18 jäsenilta, aiheena Kari Nissisen postikortti- ja valokuvalahjoitus.

Keskiviikko 12.10.2022 klo 18 syyskokous ja jäsenilta.

Keskiviikko 9.11.2022 klo 18 jäsenilta, Anssi Neuvonen ja työryhmä esittelee Urbaani karjalaisuus -tutkimushanketta.

Sunnuntai 11.12.2022 klo 14 joulujuhla.