Sortavala-seura Helsinki ry

Seura vaalii Sortavalan kulttuuria ja perinteitä, vahvistaa karjalaista identiteettiä ja yhteenkuuluvuutta

-        nykypolville se tarjoaa Sortavalan historiallista ja maantieteellistä tuntemusta sekä sukujuuria.

Ajankohtaista

Ke 12.10. klo 18 Karjalatalon Takkahuone: Sortavalalaisen A. Pankakosken ja hänen vanhempiensa väliseen kirjeenvaihtoon perustuva kirja "Luonnontieteiden opiskelua 1930-luvulla". Video "I love Sortavala TALVI" https://www.youtube.com/watch?v=j4vc6rrZrC0 "Kasinhännän lentoasema" https://www.youtube.com/watch?v=pSLbW_FEt1Y

Sortavalassa nyt

Sortavalassa on muutaman viime vuoden aikana tehty paljon kunnostustöitä sekä rakennettu ihan uuttakin. Jotta näkisimme, miltä nyt näyttää, on seuramme teettänyt lyhytfilmejä Sortavalasta. KATSO YouTubessa Sortavala-seuran omalla kanavalla. Toivottavasti pian pääsemme ihailemaan kaikkia uudistuksia paikanpäälle!

Huom!

Sortavalan kaupungin alueella on suomalainen sankarihautausmaa sekä viisi siviilihautausmaata - tutustu niihin! Täältä löytyy mm luettelot "Sortavalan maaseurakunnan uuteen hautausmaahan haudatut henkilöt (hautauspäivä)" sekä luettelo sankarihautausmaahan haudatuista sankarivainajista..

Evakkoesineen tarina

toimihenkilöt

Talkoomatka

Osallistu jokakeväisiin hautausmaan kunnostustalkoisiin!

Naisten ääni

Kannattaa tutustua! "Naisten ääni"-sivustolta löytyy kirjoituksia useiden karjalaisten vaikuttajanaisten elämästä. http://www.naistenaani.fi

< lokakuu 2022 >
matiketopelasu