Sortavala-seura Helsinki ry

Seura vaalii Sortavalan kulttuuria ja perinteitä, vahvistaa karjalaista identiteettiä ja yhteenkuuluvuutta

-        nykypolville se tarjoaa Sortavalan historiallista ja maantieteellistä tuntemusta sekä sukujuuria.

Ajankohtaista

Tervetuloa joulujuhlaamme 11.12. klo 14 Karjalatalon Yläsaliin. Tarjolla jouluista ohjelmaa ja arpajaiset, mukavaa yhdessäoloa sekä kahvia ja karjalanpiirakkaa sekä pientä makeaa. Tutustu Sortavala-seuran omaan videotuotantoon

Sortavalassa nyt

Sortavalassa on muutaman viime vuoden aikana tehty paljon kunnostustöitä sekä rakennettu ihan uuttakin. Jotta näkisimme, miltä nyt näyttää, on seuramme teettänyt lyhytfilmejä Sortavalasta. KATSO YouTubessa Sortavala-seuran omalla kanavalla www.youtube.com/channel/UC1OhM6mFqLLdXlIS8IF0eYg. Toivottavasti pian pääsemme ihailemaan kaikkia uudistuksia paikanpäälle!

Huom!

Sortavalan kaupungin alueella on suomalainen sankarihautausmaa sekä viisi siviilihautausmaata - tutustu niihin! Täältä löytyy mm luettelot "Sortavalan maaseurakunnan uuteen hautausmaahan haudatut henkilöt (hautauspäivä)" sekä luettelo sankarihautausmaahan haudatuista sankarivainajista..

Evakkoesineen tarina

toimihenkilöt

Talkoomatka

Osallistu jokakeväisiin hautausmaan kunnostustalkoisiin!

Naisten ääni

Kannattaa tutustua! "Naisten ääni"-sivustolta löytyy kirjoituksia useiden karjalaisten vaikuttajanaisten elämästä. http://www.naistenaani.fi

< marraskuu 2022 >
matiketopelasu