Sortavala-seura Helsinki ry

Seura vaalii Sortavalan kulttuuria ja perinteitä, vahvistaa karjalaista identiteettiä ja yhteenkuuluvuutta

-        nykypolville se tarjoaa Sortavalan historiallista ja maantieteellistä tuntemusta sekä sukujuuria.

Ajankohtaista

Seuran syyskokous keskiviikkona 13.10. klo 18 Karjalatalolla TAI etänä - tervetuloa! "I LOVE Sortavala" katsottavissa YouTubessa: https://www.youtube.com/watch?v=qldF4wSYE8U.

Sortavalassa nyt

Sortavalassa on muutaman viime vuoden aikana tehty paljon kunnostustöitä sekä rakennettu ihan uuttakin. Jotta näkisimme, miltä nyt näyttää, on seuramme teettänyt lyhytfilmin Sortavalasta. KATSO YouTubessa "I LOVE Sortavala" : https://www.youtube.com/watch?v=qldF4wSYE8U Toivottavasti pian pääsemme ihailemaan kaikkia uudistuksia! paikanpäälle

Huom!

Sortavalan kaupungin alueella on suomalainen sankarihautausmaa sekä viisi siviilihautausmaata - tutustu niihin! Täältä löytyy mm luettelot "Sortavalan maaseurakunnan uuteen hautausmaahan haudatut henkilöt (hautauspäivä)" sekä luettelo sankarihautausmaahan haudatuista sankarivainajista..

Evakkoesineen tarina

toimihenkilöt

Talkoomatka

Osallistu jokakeväisiin hautausmaan kunnostustalkoisiin!

Naisten ääni

Kannattaa tutustua! "Naisten ääni"-sivustolta löytyy kirjoituksia useiden karjalaisten vaikuttajanaisten elämästä. http://www.naistenaani.fi

< syyskuu 2021 >
matiketopelasu