Liikemiehiä ja hyväntekijöitä. Luovutetun Karjalan talousalueen vaikuttajat

(kirjaa on saatavana Vuoksela-Seuran kautta rajoitettu erä hintaan 35€,

kirjakauppahinta on 39,80)

Tilaukset ebba.penttila@gmail.com tai 040 823 2016.

Tilauksiin lisätään postikulut.

Kokoomateos piirtää kuvan luovutetun Karjalan talouselämästä ja -vaikuttajista.

Karjalaisella yrittäjyydellä on ollut suuri vaikutus Suomen talouteen ja liike-elämän kehitykseen. Tuomas Möttösen toimittama teos Liikemiehiä ja hyväntekijöitä piirtää ensimmäistä kertaa kattavan kuvan luovutetun Karjalan talouselämästä ja -vaikuttajista. Joukko historiantutkijoita ja alueen asiantuntijoita esittelee Karjalassa vaikuttaneiden keskeisten liikemiesten ja yrittäjien toimintaa sekä alueen talouselämän historiaa ja erityispiirteitä 1500-luvulta alkaen. Neuvostoliitolle pakkoluovutettu Karjala oli merkittävä talousalue, jossa oli runsaasti yrittäjiä ja elinkeinotoiminnan harjoittajia. Heihin kuuluivat mm. liikemies ja mesenaatti Juho Lallukka, ”Tammisuon ruhtinas” Juho Hallenberg sekä Hackmanin ja Starckjohannin teollisuussuvut.

Tuomas Möttönen on Jyväskylän yliopiston tutkijatohtori ja kirjoittanut osan teoksen artikkeleista.

Muut kirjoittajat ovat FM Annastiina Henttinen, dos. Kai Hoffman (Helsingin yliopisto), prof. Petri Karonen (Jyväskylän yliopisto), FM Terhi Kivistö (Turun yliopisto), dos. Marko Paavilainen sekä Etelä-Karjalan liiton kehittämispäällikkö, FM ja KTM Anu Talka.

Vuoksela tuotteita saatavana myös Hattulassa,

tilauksen voit tehdä puhelimessa numerosta 050 514 2233

tai s-postilla annelivena@gmail.com.

Uutuutena Vuoksela rintanappi  halkaisija 38 mm. 3€ kpl tai 5€ 2 kpl.

SEURAMME KOTISIVUT ON UUDISTETTU

Karjalan Liiton ja sen jäsenyhdistysten kotisivujen muutostyö on ollut vireillä pitkään ja se on viivästynyt monien teknisten ongelmien vuoksi. Ylläpitäjän yhteystiedot ovat, 040 550 1613, email: riitta.haakanan@gmail.com

Jos haluatte katsoa vielä nyt keväällä poistuvia seuramme vanhoja sivuja, niin ne löytyvät tästä: Vuoksela-Seuran vanhat sivut

VUOKSELA-SEURAN 70-VUOTISJUHLA

Ennakkotietona, että seuramme 70-vuotisjuhlaa vietetään Hattulassa 26.7.2020. Juhlajumalanpalvelus klo 10 Pyhän Ristin kirkossa ja päiväjuhla klo 13 Juteinikeskuksessa.

Kotisivun kuvat

Tuomo Haakana