Karjala Klubi ry

Käy peremmälle

Karjala Klubi yhdistää Karjalasta kiinnostuneita,

tekee aktiiviväestölle tunnetuksi Karjalaa,

nostaa esiin karjalaisia koskevia kysymyksiä

ja

vaalii karjalaista kulttuuria sen eri ilmentymismuodoissa.

Iloista pääsiäistä!

Karjala Klubin hallitus toivottaa kaikille iloista ja rauhallista pääsiäistä. Kohta aurinko tanssii...

Karjalaista menoa kevätkokouksessa 4.3.24

Kevätkokouksessa Maanmittauslaitoksen tiloissa Pasilassa oli läsnä 25 henkilöä. Hallitukselle myönnettiin vastuuvapaus, minkä jälkeen isäntämme pääjohtaja Pasi Patrikainen kertoi Suistamolta lähtöisin olevasta suvustaan sekä Maanmittauslaitoksen ajankohtaisista asioista. Mieleen jäi laitoksen slogankin: Tunnemme Maan – turvaamme tulevaisuutta. Vienan Karjalan Ystävät ry:n pj Petri Niikko kertoi kuvin, sanoin ja runoin Vienan Karjalasta.

Lue lisää esitelmistä!

Tule tutustumaan Lottamuseoon ja kuulemaan Rantatien taiteilijoiden elämästä 25.5.24!

Järjestämme la 25.5.24 klo 12 alkaen retken Tuusulan Lottamuseoon. Luvassa on myös luento Rantatien taiteilijayhteisöstä. Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Pekka Lehtonen, p. 040 546 3806, plehtonen1@elisanet.fi.

Tarkempia tietoja retkestä >

Kirjailijavieraamme Arvo Tuominen tempaisi kuulijat mukaansa

Tietokirjailija, toimittaja ja dokumentaristi Arvo Tuominen oli Karjalan Klubin kirjallisuusvieraana Helsingin Oodissa 18.1.24. Tuomisen uusin, Riisutut naamiot - särkyneet unelmat -teos pureutuu Venäjän hyökkäykseen Ukrainaan. Tuomisen taitava esitys keräsi noin 95 henkilön yleisön.

Lue lisää tilaisuudesta!

Arvo Kokkonen: Kulttuuriperintöä kannattaa siirtää sukupolvelta toiselle

Blogissaan Arvo Kokkonen toteaa, että yksi Karjala Klubin tehtävistä on välittää muistitietoa ja Karjalan merkitystä nuoremmille sukupolville historiaa ja sukujuuria kunnioittaen. Kirjallisuudesta oppii paljon.

Lue lisää blogista!

Karjala Klubi kokousti taiteilijakoti Lallukassa 23.11.23

Klubin syyskokous pidettiin historiallisessa ympäristössä Helsingin Töölössä. Kokouksessa kuultiin myös taiteilijakodin asiamies Timo Turjan katsaus taiteilijakodin nykyisyyteen ja menneisyyteen.

Lue lisää!

Arvo Kokkonen bloggaa: Uusia ilmansuuntia tarjolla

Arvo Kokkonen miettii blogissaan, voisiko vahvaa karjalaisuutta löytää lähempääkin kuin rajan takaa. Mitä ja missä? Se selviää blogista.

Lue lisää!

Sukututkija Jyrki Tiittanen esitelmöi Hervannan Karjala-seurassa

Hallituksen jäsen Jyrki Tiittanen esitelmöi 4.5.23 Tampereella Hervannan kirjastossa. Aihe oli sukututkimus, Karjalan karttojen ja asiakirjojen käyttö sekä Oppolan kyläkirjan teko, jossa Jyrki on ollut vahvasti mukana.

Lue Jyrkin haastattelu

Käväise Arkistossa

Vuosien 2019 - 2022 tapahtumat ja tiedotteet ovat luettavissa Arkistossa.

Karjalaisia menovinkkejä
< joulukuu 2022 >