Sukuyhdistys Sihvo ry on virallisesti perustettu Katajanokan kasinolla Helsingissä 22. marraskuuta 1959.

Jäsentiedote 1/2024     Jäsentiedote 2/2023     Jäsentiedote 1/2023     Jäsentiedote 2/2022     Tietosuojaseloste

Hakeutuminen Sukuyhdistys Sihvo ry:n jäseneksi

joka avioliiton tai avoliiton kautta on siihen liittynyt. Sukuyhdistyksen jäsenet hyväksyy ja erottaa sukuneuvosto.

Sukuyhdistyksen varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä jokainen 18 vuotta täyttänyt henkilö, joka isän tai äidin puolelta on sukuun kuuluva tai joka avioliiton tai avoliiton kautta on siihen liittynyt. Sukuyhdistyksen jäsenet hyväksyy ja erottaa sukuneuvosto.

Jäsenellä on oikeus erota sukuyhdistyksestä ilmoittamalla siitä sukuneuvostolle tai sen puheenjohtajalle taikka ilmoittamalla eroamisesta sukuyhdistyksen kokouksessa. Jäsen voidaan katsoa eronneeksi, mikäli hän on laiminlyönyt jäsenmaksunsa maksamisen kolmen (3) peräkkäisen vuoden aikana.

Varsinaisilta jäseniltä perittävän vuotuisen jäsenmaksun suuruudesta päättää sukukokous. Sukuneuvosto voi myöntää vapautuksen jäsenmaksusta korkean iän, sairauden tai muun vastaavan syyn aiheuttaman maksukyvyn heikentymisen perusteella. Sukuyhdistys voi laskuttaa enintään kolmen vuoden jäsenmaksun kerrallaan. Sukuneuvoston esityksestä voi sukukokous tai ylimääräinen kokous kutsua sukuyhdistyksen kunniajäseneksi henkilön, joka on erityisen ansioitunut sukuyhdistyksen toiminnassa. Kunniajäsen on vapaa jäsenmaksusta.

Haluatko liittyä Karjalan liiton jäseneksi?

Kuten kevään jäsentiedotteessa todettiin, Sukuyhdistys Sihvo ry on Karjalan Liiton ja Karjalaisten Sukuyhteisöjen Liiton (KSYL) jäsen. Karjalan Liiton jäsenlaskutus muuttuu vuoden 2021 alusta lähtien. KSYL:n jäsenyys sisältyy Karjalan Liiton jäsenmaksuun.

Sukuyhdistys Sihvo ry:n jäsenistä osa on jo Karjalan Liiton jäseniä ja ei-jäsenet kirjattiin jäsenehdokkaina Karjalan Liiton jäsenrekisteriin, jotta markkinatempauksena lähetetty lehti voitiin toimittaa kaikille. Jäsenehdokas ei ole liiton jäsen, mutta hänelle voidaan lähettää markkinointia varten postia.

Jos et vielä ole jäsen ja haluat nyt liittyä Karjalan Liiton jäseneksi, pyydämme ilmoittamaan siitä 15.12.2020 mennessä yhdistyksen sihteeri Eeva Loukoselle (eeva@loukonen.com) tai puh. 040 5179057, joka vie tiedon edelleen Karjalan Liiton jäsenrekisteriin eli merkitsee sinut varsinaiseksi jäseneksi. Jos et ole kiinnostunut Karjalan Liiton jäsenyydestä, sinun ei tarvitse ilmoittaa mitään. Karjalan Liitto hoitaa kaiken jäsenmaksulaskutuksen jäsenistönsä osalta. Vuoden 2021 jäsenmaksulasku lähetetään jäsenille 4.2.2021 suoraan liitosta. Se sisältää Karjalan Liiton jäsenmaksun 20 € ja niiden jäsenyhdistysten vuosittaiset jäsenmaksut, joihin henkilö kuuluu. Sukuyhdistys Sihvon jäsenmaksu laskutetaan 3 vuoden välein, joten sukuyhdistyksen jäsenmaksua ei laskuteta vuonna 2021.

Karjalan Liiton jäsenyys ei ole pakollinen kenellekään. Ne sukuyhdistyksen jäsenet, jotka eivät halua liittyä Karjalan Liiton jäseniksi kirjataan edelleen sukuyhdistyksen omaan jäsenrekisteriin.  Jäsenmaksut laskutetaan ja maksumuistutukset lähetetään näiden henkilöiden osalta kuten ennenkin sukuyhdistyksen kustannuksella. Jos henkilö on jo saanut Karjalan Liiton jäsenmaksulaskun ja maksumuistutuksia, sukuyhdistys poistaa henkilö Karjalan Liiton rekisteristä ja maksaa maksun muistutuksista.

Jäsenten suoralaskutuksen myötä Karjalan Liiton jäsenrekisteristä poistetaan jäsenryhmä ”maksu toisen seuran kautta” ja tämän ryhmän jäsenet merkitään varsinaisiksi jäseniksi. Varsinaisille jäsenille tulee keväällä jäsenlehden mukana ns. Karjala-kortti, jolla saa henkilökohtaiset jäsenedut tuotteista, tapahtumista ja koulutuksista. Sukuyhdistys saa edelleen alennukset mm. tilavuokrista ja meillä on liiton jäsenseurana oikeus osallistua mm. Karjalaisille kesäjuhlille ja muihin tapahtumiin.

Lisätietoa Karjalan liiton jäsenyydestä löydät täältä: