Sukuyhdistys Sihvo ry

Hyvä sukuyhdistyksen jäsen

Kevät on jo selvästi tulossa ja valon määrä lisääntyy. Nyt on hyvä aika varautua kevään, kesän ja alkusyksyn tapahtumiin, joita tähän kirjeeseen on koottu. Lisäksi kannattaa merkitä kalenteriin jo seuraavan sukukokouksen ajankohta.

Liitteessä luettavaksenne sukuyhdistys Sihvo ry:n uusin jäsentiedote 1/2024.
Tiedotteessa kerrotaan mm. retkistä Hyvinkäälle ja Lahteen, sekä
Mikkeliin.

Kirjoituksia

Sukuneuvosto pytää jäseniltä kirjoituksia, jotka jotakuta sukuun kuuluvaa henkilöä tai tapahtumaa. Tarina voi olla lyhyt tai pitempi, sillä kirjoituksen pituutta ei rajoiteta. Erityisesti kaipaamme tarinoita, joita ei ole aiemmin julkaistu sukukirjassa tai jossakin muualla. Huumori on aina hyväksi ja kuvat kertovat paljon kuten tiedetään. Nyt on hyvä aika tallentaa pienetkin jutut jälkipolville tietoon ja muillekin iloksi. Kirjoituksia voi toimittaa sukuneuvoston sihteerille Eeva Loukoselle viimeistään.

Tarinakirjoituksiin liittyen Karjalan Liitto, ja Karjalaisten Sukuyhdistysten Liitto aloittivat vuoden 2020-21 vaihteessa yhteistyön Karjalan Sivistysliiton kanssa. Aloitusseminaari pidettiin  2021 vuoden alussa virtuaalisena ja sen jälkeen tapahtumia on ollut säännöllisesti. Aiheena virtuaalisissa tapahtumissa on ”karjalaiset suvut Kannakselta Vienaan”. Tapahtumissa on tarkoituksena, että jonkun suvun edustaja vuorollaan kertoo sukuunsa liittyvän tapahtuman. Tarinat tallennetaan virtuaaliselle alustalle, jonne kertyy sitten huomattava määrä tallennettua historiaa. Ehkä meidänkin sukuhaaroistamme löytyisi tarinaa muillekin kerrottavaksi.

Yhdistyksen myyntituotteet

Sukuyhdistyksen tuotteet ja kirjakampanja - Sukuyhdistyksen tuotteiden hinnat ovat ennallaan:

• Juuttikassi, jossa on sukuyhdistyksen logo ja punaiset tai mustat sangat, 15 € ja pari kassia tarjouksena 28 €. Kassi ja sukukirja yhteishintaan 30 €. Lähetyksiin lisätään postikulut. • Pöytäviirin hinta on 40 €.

• Isännän viirejä on kahta kokoa: Isomman isännänviirin pituus on 4,5 metriä ja se on suunniteltu lipputankoon, jonka korkeus on 10 -12 metriä. Isomman viirin hinta on 90 €. 4 Lyhyempi isännän viiri on pituudeltaan 3 m. Sen hinta on 60 €. Postitse lähetettävien isännän- ja pöytäviirien hintaan lisätään postikulut (10 €). Viirien tilaajille toimitetaan myös lippukirja.

• Mukit, joissa on sukuyhdistyksen logo ja sukunimi: punaiset ja mustat 12 € kpl ja valkoiset 10 € kpl. Mukeja emme lähetä postissa särkymisvaaran takia. Toimitustavasta sovitaan aina erikseen.

• Vanhempi kirja ilmestyi vuonna 2004 ja uudempi päivitetty painos 2015. Uusi sukukirja maksaa nyt jatkuvasti 20 € ja vanha 5 €. Lähetyksiin lisätään postikulut 10 €. Voit myös sopia kirjan noutamisesta sopivalta paikkakunnalta.

Kaikki tuotteet maksetaan sukuyhdistyksen tilille FI75 5723 8120 2377 46 ennen niiden lähettämistä. Viitenumero on kaikille tuotteille yhteinen 9988. Kyselyt tuotteista kannattaa kohdistaa seuraavasti:

Eeva Loukonen, Kaarina: kirjat, isännänviirit ja pöytäviirit

Eeva-Riitta Wirta, Helsinki ja Tampere: kirjat, mukit ja kassit

Leena Sihvo, Vierumäki: uudet kirjat, mukit ja kassit

Tapio Sihvo: kirjat, kassit

Toimintaa 2023

"Kuulutko Sukuuni" -tapahtuma järjestettiin Vantaalla 7-8.10.2023, tapahtuman järjestäjänä Vantaan Seudun Sukututkijat

Jäsenmaksu

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet, jotka täyttävät yhdistyksen sääntöjen mukaiset ehdot, ovat tervetulleita jäseniksemme!

Sukuyhdistyksen sihteeri on jo muistuttanut jäsenmaksujen maksamisesta. Se maksetaan kolmen vuoden välein aina sukukokouksen jälkeen vuoden loppuun mennessä (2022-25). Jos maksu 30 € on unohtunut, se on hyvä maksaa pikimmiten. Samalla on mahdollisuus maksaa Karjalan Liiton vuosittainen jäsenmaksu 20 €. Sihteeriltä voi tarkastaa tarvittaessa jäsennumeron ja maksujen viitenumerot.