Pääkaupunkiseudun uusikirkkolaiset ry

Kuva: Museoviraston kuvakokoelmat, kuvaaja: Helin G.L., Uusikirkko 1900.

Koronatilanteen vuoksi jouduimme siirtämään tammikuun esitelmän Eugen Wististä ja helmikuun esitelmän sukututkimuksesta.

Monet ovat varmaankin huomanneet, että Eugen (Ese) Wististä on viime aikoina kirjoitettu paljon. Esen jäänteitä on löytynyt Kannakselta ja löydetyt luut on DNA-testillä tunnistettu kuuluvan Eselle. Esen hautajaiset on tarkoitus järjestää Kaatuneiden muistopäivänä 16.5 Lappeenrannan sankarihautausmaalla.
Tässä linkkejä artikkeleihin:

Suomen sukututkimusseura pitää kevään aikana useita ilmaisia webinaareja sukututkimukseen liittyvistä aiheista. Koulutusta on mm. karjalaisten sukujen tutkimisesta, siirtokarjalaisia koskevista lähteistä ja sukututkimuksen aloittamisesta. Käykää vilkaisemassa sivustoa

Suomen sukututkimusseura järjestää vuosittaisen Suku 2021-tapahtuman 20.–21.3.2021 virtuaalisena ks. https://suku2021.com/. Tapahtuma on maksuton, mutta, mikäli haluaa osallistua reaaliaikaiseen ohjelmaan (esitelmät, neuvonta, Lottamuseon opastus), ennakkoilmoittautuminen vaaditaan. Sivustolla on jo nähtävissä Miten aloitan sukututkimuksen? -tietoisku ks. https://suku2021.com/tietoiskut/.