Ruskeala-Seura - elävää ja muistojen Ruskealaa

Pääkaupungin Ruskeala-Seura ry vaalii ruskealalaista perintöä

Ruskela-Seuran uutisia

Etelä-Suomen Lumivaaralaiset ry

Tervetuloa

Pääkaupungin Ruskeala-Seura ry:n kotisivuille

Taustakuvassa (yllä) on Ruskealan vanha  marmoriilouhos (kuva KL).

Ruskeala-Seura uutisoi!

Matkailemme 2019

Kotimaassa 2.-3.8.

Tul keral !

Tapahtuu vuonna 2019

Ruskeala-Seuran hallitus 2019

Jäsenyys

Tervetuloa Seuraamme! Ruskeala-Seuran jäsenet ovat myös Karjalan Liiton jäseniä. Jäsenmaksu Karjalan Liittoon 20 euroa + Ruskeala-Seuraan 6 euroa.

Verkkokauppa

Julkaisumyynti

Ruskeala-infoa

Seuratoimintaa ja pitäjätietoa

Muita sivuja

Karjala-Lehden Ruskeala-artikkelit vuodelta 1972

Pääkaupungin Ruskeala-Seura ry - lyhyesti Ruskeala-Seura

Seuramme on perustettu vuonna 1968 Helsingissä. Kuulumme jäsenenä Karjalan Liittoon sekä Karjalaisten Pitäjäyhdistysten Liittoon ja Uudenmaan Karjalaisseurojen piiriin.

Yhdistys kokoaa yhteen ruskealalaisista juuristaan, Ruskealasta, Karjalasta ja karjalaisuudesta kiinnostuneita. Se vaalii perinteitä ja karjalaista kulttuuria keräämällä muistiin ja tallentamalla erilaisia asioita.

Kiinnostus Ruskealan pitäjään, sen erityispiirteisiin ja elämään Ruskealassa tuo jäseniä yhteen. Yhdistys tekee Ruskealaan kotiseutumatkoja ja matkoja muualle Karjalaan sekä evakkojen uusille asuinseuduille ja muualle Suomeen. Ruskealan hautausmaata ovat hoitaneet Joensuussa vuodesta 1948 toimineen, nyt toimintaansa lopettelevan pitäjäseuran, Ruskeala-Seuran, jäsenet. Pääkaupungin Ruskeala-Seura etsii nyt tapoja jatkaa tätä tärkeää toimintaa. Seuran jäsenet tekevät yhteistyötä sukututkimukseen liittyvissä asioissa.

Vaakunaselitys: Virtaava vesi ja mar,morikaivostoiminta ovat tuonut toimeentuloa seudulle . Aiheen perustelu: Hopeinen virta viittaa Ruskealan moniin jokiin... . Pitäjän nimen Viite?, Heraldikko?, Heraldinenseura 0.0.19xy. Suomen Heraldisenseuran vaakunarekisterinumero ?.

Sivustolähteitä: http://vanha.karjalanliitto.fi/index.phtml?s=607

matiketopelasu