Toimintasuunnitelma 2019

• Kevään korvalla vapun tienoilla , sunnuntaina 5.5 klo 14.00 järjestämme taas yhteislaulutilaisuuden, tällä kertaa vanhojen "rakkauslaulujen" merkeissä Suopungissa.
  • Kevätkokous on Suopungissa 26.3 klo 17.00
  • Tarinatuokio päätettiin järjestää lämpimien säitten aikaan kesällä
  • Tänä vuonna jatkamme kyläilyjä seuran iäkkäiden jäsenten luona. Ota yhteyttä, jos haluat kutsua seuran väkeä kylään.
  • Tämä on seuramme 75. toimintavuosi. Hallitus on päättänyt juhlistaa merkkivuotta syyskokouksen yhteydessä.

Karjalaisseurojen Keski-Suomen piiri järjestää:

• Ekumeeniset kinkerit su 17.3 Jyväskylän Sepänkeskuksessa (Kyllikinkatu2) Reaktorisalissa. Näin on aikanaan Silvennoisen Raimon aloitteesta Nousiaisen Eilan pihapiirissä alkaneet Karjalaiset kinkerit levinneet Äänekoskelle ja Jyväskylään. Piirin kinkereitä ovat toeuttamassa rovasti Jukka Kuparinen (niin kuin ensimmäisiäkin) sekä ortodoksiseurakunnan kirkkoherra isä Timo Mäkirinta.
  • Piirakkamestaruuskisat  Laukaassa 23.3 kirkonkylän koululla klo 10.30 alkaen.
  • Pilkkikisat Keuruulla 6.4

Näistä kisoista saa lisätietoa Laineen Airalta.

SUOLAHDEN KARJALA-SEURA ry

Toimintasuunnitelma 2019

YLEISTÄ

Vuosi 2019 on seuramme 75. toimintavuosi.

Seuran toiminnan tavoitteena on karjalaisuuden vaaliminen ja perinteen siirtäminen nuoremmille sukupolville sekä jäsentemme tukeminen elämän iloissa ja suruissa.

KOKOUKSET

Seuran kevätkokous pidetään maalis-huhtikuussa ja syyskokous loka-marraskuussa. Hallitus kokoontuu tarpeen mukaan.

SEURAN TAPAHTUMAT

Tarinatuokiot, Yhteislaulutilaisuus, vanhat rakkauslaulut.  Osallistutaan mahdollisuuksien mukaan valtakunnallisiin kesäjuhliin Hämeenlinnassa. Osallistutaan kaatuneiden muistopäivään, praasniekkajuhlaan ja itsenäisyyspäivän viettoon. Järjestetään seuran 75. vuotisvastaanotto,. johon kutsutaan yhteistyökumppaneita, naapuriseurat, piirivastaava ja piirin puheenjohtaja. Lisätään vierailuja varttuneiden luo. Järjestetään arpajaisia varojen hankkimiseksi. Muistetaan merkkipäiviä viettäviä jäseniä. Osallistutaan omaisten niin toivoessa seuran jäsenten siunaustilaisuuteen.

KARJALAN LIITON TAPHTUMAT

Karjalaiset kesäjuhlat Hämeenlinnassa. Osallistutaan Liiton toimintaan mikäli mahdollista.

KESKI-SUOMEN KARJALAISSEUROJEN PIIRIN JA PIIRIN NAISTOIMIKUNNAN TAPAHTUMAT

Osallistutaan piirin järjestämiin tilaisuuksiin, kokouksiin, kirkkopyhiin ja retkiin mahdollisuuksien mukaan.

SEUROJEN TAPAHTUMAT

Osallistutaan naapuriseurojen järjestämiiin tapahtumiin ja matkoihin. Kinkerit järjrstää tänä vuonna Äänekoski.