Toimintamme käynnistyi 3.2.1946

Seuramme on toiminut jo 72 vuotta. Näin kaikki alkoi.

Aktiivista toimintaa

Kuluvana vuonna teemme perinteisen kotiseutumatkan Sortavalaan kesäkuun alussa, retken Vienan Karjalan runokyliin heinäkuussa sekä teatteriretken Kyyjärvelle ja luontoretken Etelä-Konneveden kansallispuistoon. Toukokuussa järjestämme toritapahtuman Laukaan torilla, paikalla on myyntipöytä ja kahvila. Myynnissä on leivonnaisia, käsitöitä sekä Karjalan Liiton tuotteita, mm. kirjoja.

Seuramme järjestää vuoden aikana erilaisia käsityö- ja leivontakursseja, tarinailtoja sekä osallistuu mm. LC-markkinoille, Tupaswillan perinnepäiville, sekä joulumyyjäisiin. Seuran hallitus kokoustaa säännöllisesti kuukauden tai kahden välein ja tarvittaessa useamminkin. Osallistumme mm. kaatuneiden muistopäivän ja itsenäisyyspäivän juhlallisuuksiin ja seppeleenlaskuihin, jokavuotisiin kesäjuhliin sekä piirin piirakkakilpailuihin.

Seuramme naistoimikunnalta voi myös tiedustella apua erilaisten juhlien järjestämiseen. Yhteystiedot löytyvät Toimihenkilöt- sivulta.

Vuosittain pidettävien kevät- ja syyskokousten yhteydessä pidetään jäsentilaisuus, jossa esim. katsellaan kiintoisia kuvia eri matkoilta tai puuhaillaan muuta karjalaisuuteen liittyvää. Nämä vuosittaiset kokoukset ovat kaikille avoimia ja niihin voi osallistua ilman pelkoa luottamustehtäviin joutumisesta. Toimintaamme osallistuminen on täysin vapaaehtoista.

Seuramme ottaa mielellään uusia aktiivisia toimijoita mukaan, tätä tehdään yhdessä! Vastaanotamme myös lahjoituksia.

Toimintasuunnitelma vuodelle 2018

Tammikuu

• Tarinatiistai 09.01. klo 18.00 Sarahovissa
  • Hallituksen kokous ma 08.01. klo 18

Helmikuu

• Tarinailta KESKIVIIKKONA 7.2. klo 18 Sarahovissa. HUOM MUUTTUNUT PÄIVÄ!!!! Aiheena tärkeitä vanhuuteen ym liittyviä asioita, mm. hoitotahto. Keskustelua tulee vetämään geriatri Aira Korhonen, joka työskentelee Peurungassa lääkärinä. Eila Naukkarinen kertoo omaishoidosta ja siihen liittyvistä asioista.
  • Karjalaiset piiraat -kurssi: vatruska, supikas, ohra-perunapiiraat, la 10.02. klo 11 alkaen Kirkonkylän koululla, Ilm. Kirsille 040-5494837 tai kirsi.limatius(at)olen.to 05.02. mennessä
  • Kinnaskurssi (neula ja koukkuaminen, myös kirjolapaset) la 24.02. klo 12, Koivukuja 7, Laukaa. Ilmoittautumiset Kirsille

Maaliskuu

• Tarinailta ke 7.3. klo 18 Sarahovissa
  • Piirin kevätkokous to 8.3. klo 17.30, Sepänkeskus, Jyväskylä
  • Hallituksen kokous pe 16.3.
  • Piirin piirakkamestaruuskilpailut la 24.3. klo 11 Kirkonkylän koululla. Ilmoittautumiset Kirsille ke 21.3. mennessä

Huhtikuu

• Oman seuran kevätkokous pe 06.04. klo 18.00 Sarahovissa
  • Tarinailta ke 11.04. klo 18 Sarahovissa

Toukokuu

• Hallituksen kokous 04.05.
  • Toritapahtuma la 12.5. Laukaan torilla klo 10-14. Myyntipöytä ja kahvila
  • Seppeleenlasku kaatuneiden muistopäivänä su 20.05.

Kesäkuu

• Perinteinen kotiseutumatka Sortavalaan 4.-7.6. Tiedustelut ja varaukset Matkakarjala Oy/ Maili MIkkonen 013-120133, matkanjohtajana Kirsi Limatius 040-5494837
  • Karjalaiset kesäjuhlat Kouvolassa 15.-17.6.

Heinäkuu

• Oman seuran kirkkopyhä su 15.7. Karjalaisen kansan messu.
  • Teatteriretki Kyyjärvelle ke 18.7. "Viidenkympin villitys" klo 19 näytökseen. Hinta noin 55€, sis. matkat, ruokailu, teatterilippu ja väliaikakahvit. Auto lähtee Lievestuoreelta. Ilmoittautumiset 30.6. mennessä Kirsi Limatius 040-5494837, kirsi.limatius(at)olen.to
  • Vienan Karjalan runokylät 23.-27.7. tiedustelut ja varaukset Matkakarjala Oy/ Maili MIkkonen 013-120133, matkanjohtajana Kirsi Limatius 040-5494837

Elokuu

• Hallituksen kokous (syyskokouksen valmistelu)
  • LC-markkinat
  • Perinnepäivät Tupaswillassa

Syyskuu

• Luontoretki Etelä-Konneveden kansallispuistoon, päivä ilmoitetaan myöhemmin
  • Käsityökurssit jatkuvat toiveiden mukaan

Lokakuu

• Oman seuran syyskokous pe 5.10. klo 18.00 Sarahovissa
  • Piirin syyskokous
  • Lievestuoreen perinteinen puuroilta

Marraskuu

• Hallituksen kokous pe 9.11.
  • Kuusijuhla pe 23.11. klo 18.00 Sarahovissa

Joulukuu

• Hallituksen vuoden päätöskokous
  • Seppeleenlasku 6.12. Karjalaan jääneiden vainajien muistokivellä
  • Järjestöjen myyjäiset seurakuntatalolla
  • Joulumarkkinat Tupaswillassa

Puuttuvat päivämäärät lisätään niiden varmistuessa.

Jäsenmaksu 2018

Kivennapaseuran jäsenmaksu on 38 €/vuosi (sisältää Kivennapaseuran jäsenmaksun 18€ ja Karjalan liiton jäsenmaksun 20€)

Yhteystiedot 2018

Hallituksen puheenjohtaja Seppo Komonen p. 040 019 1235 seppo.t.komonen@gmail.com Hallituksen varapuheenjohtaja Jyrki Warvas p. 040 568 6314 jyrki.warvas@dnainternet.net Sihteeri Ebba Penttilä p. 040 823 2016 ebba.penttila@gmail.com Suvannon Seutu lehti Vuokselan osalta yhteyshenkilö 1.1.2018 alkaen Seppo Komonen Kompiontie 43 a 51200 Kangasniemi seppo.t.komonen@gmail.com p. 040 019 1235

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!