Menneet tapahtumat

Kesäjuhlakulkue Hämeenlinna 2019

15.9.2020   Syysretki uuteen Koivulan Koskipuistoon. Oppaamme Kari Taimisto kertoi puiton historiaa ja näytti hienoja kuvia ennen ja jälkeen puiston rakentamisen. Ritva ja Leena paistoivat makkaraa ja joimme kakkukahvit Villa Munkholmassa. Kaunis ilmakin suosi onnistunutta retkeä!

7.5.2019.  Tarinaillassa juhlittiin uutta piirakkamestaria, Osolaa, joka on Karjalan Liiton 117:s piirakkamestari.

19.3.2019  Pirjo Taimisto kertoi tarinaillassa Urho Kekkosen elämän dramaattisista tapahtumista, kirjeenvaihdosta ja aikalaisten muistoista. Urho Kekkosen ura alkoi Karjalasta. Nuorten Sylvi ja Urho Kekkosen elämässä oli monia Karjala-yhteyksiä, jotka jättivät jälkiä  koko heidän myöhempään elämäänsä. Lue lisää.

6.3.2019   Koskien kuohuja, purojen solinaa, luonnon minimuotoisuutta. Maija-Leena Vehkomäki kertoi ja näytti tarinaillassa Vahvialaan EU-rahoituksella rakennetusta luontopolusta. Luontopolku toteutettiin Rifci hankkeen osana.

Karjalainen on ikään kuin Suomen kansan päivänpuoli: avomielinen, luokseen laskeva, vilkas, hyväoppinen...

- Z. Topelius Maamme kirja

Hämeenlinna 2019