Viipurin pitäjäseura

Pitäjäseurojen liput Kouvolan juhlakulkueen lähtökynnyksellä 2018 (kuva: Timo Lindroos)

Tavoitteet ja tarkoitus

Yhdistyksen nimi on Viipurin pitäjäseura ry ja sen kotipaikkakunta on Helsinki. Yhdistyksen tarkoituksena on toimia karjalaisten ja karjalaisuudesta kiinnostuneiden kulttuurijärjestönä. Seura tekee toiminnallaan tunnetuksi Viipurin maalaiskuntaa sekä vaalii ja kehittää karjalaista kulttuuria. Yhdistys kuuluu jäsenenä Karjalan Liitto ry:hyn. Yhdistys toteuttaa tarkoitustaan järjestämällä toiminta-alueellaan alla mainitun kaltaisia tilaisuuksia, jotka palvelevat yhdistyksen tavoitteita. Lisäksi yhdistys toimii jäsentensä yhdyssiteenä.

Toiminta

Vuosittain seura järjestää erilaisia tapahtumia jäsenille. Yleensä kalenterivuoden avaa keväällä pidettävä vuosikokous, joka on nykyään seuran ainut virallinen kokous. Kesäkuun lopussa on kotiseutumatkan vuoro ja elokuussa kokoonnumme seuran yhteiseen elojuhlaan. Joulua ennen vietämme vielä yhteistä puurojuhlaa. Tervetuloa mukaan juhliin ja tapahtumiiin!

Hallinto

Pitäjäseuran hallitus kokoontuu kuudesta yhdeksään kertaan kalenterivuoden aikana.

Yhdistyksen varsinainen kokous pidetään vuosittain keväällä, tammi-toukokuun välisenä aikana. Kokous kutsutaan koolle  sanomalehti-ilmoituksilla tai kullekin jäsenelle hänen ilmoittamallaan osoitteella tai sähköpostiosoitteella lähetettävällä kutsulla.

Säännöt voit lukea kokonaisuudessaan tästä linkistä (PUUTTUU VIELÄ).

Jäsenmaksu 2019

Viipurin pitäjäseuran jäsenmaksu on 40 €/vuosi (sisältää pitäjäseuran jäsenmaksun 20€ ja Karjalan liiton jäsenmaksun 20€)

Ota rohkeasti yhteyttä meihin!

Tule mukaan, kysy lisää! Kaikki karjalaisuudesta kiinnostuneet ovat tervetulleita jäseniksimme!