Tapahtumia

Tapahtumia Helsinginseudun Soanlahtelaiset

Teksti Karjalan Liiton uutiskirjeestä 2.7.2020 ja 14.8.2020

Hyvää kesää karjalaisen kulttuurin ja yhteislaulun parissa

Karjalan Liiton juhlavuoden videotallenteita on nähtävissä koko kesän ajan liiton Facebook-sivuilla. Kaikki neljä osiota on nyt vielä katsottavissa syyskuun loppuunsaakka, joten käy katsomassa ja jakamassa karjalaiseen kulttuuriin liittyvää tallennetta.  Suoratoistovideot ovat Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuoden toimintaa.

Ensimmäinen videotallenne liittyy karjalaiseen kulttuuriin, toisessa kerrotaan Karjala-tutkimuksesta, kolmannessa esitellään karjalaisuutta nykypäivänä ja neljännessä keskitytään liiton juhlavuoteen ja karjalaistoimintaan.

Videoilla esiintyvät muusikko Karoliina Kantelinen, Viipurin Lauluveikkojen taiteellinen johtaja Ilkka Aunu, näyttelijä Eija Vilpas, sukututkija Mikko Kuitula, liiton historiantutkija Katja Tikka, murteentaitaja Tuovi Paju, karjalan kielen taitaja Jelena Bogdanova, pitäjälehtien päätoimittaja ja kyläkirjojen tekijä Tea Itkonen, innokas kotiseutumatkailija ja kartta-asiantuntija Kalevi Hyytiä, Karjala-seurojen aktiiviset toimijat Jouni Reinikainen ja Sami Leppänen, Karjalan Liiton puheenjohtaja Pertti Hakanen, kulttuurituottaja, vt. toiminnanjohtaja Mervi Piipponen sekä liiton henkilökunnasta myynti- ja markkinointiassistentti Outi Kuivasniemi, viestintävastaava, kulttuurituottaja Saija Pelvas ja järjestö- ja kulttuurisihteeri Ida Pöyhönen. Ohjelmat juontaa Karjala-tutkija, museonjohtaja Terhi Pietiläinen.

Lisäksi kaikissa osioissa Mikko Alatalo ja Jammi Humalamäki laulavat ja laulattavat karjalaisten ja kesäisten laulujen tahtiin. Laulujen sanat näkyvät videoilla, joten lauletaan kaikki mukana!

Karjalan Liitto on peruuttanut yleisötilaisuudet toistaiseksi valtioneuvoston ohjeistukseen perustuen.

Karjalan Liiton 80-vuotisjuhlavuosi kuitenkin jatkuu tilanteen palautuessa normaaliksi.

Karjalaisia kesäjuhlia vietetään ensi vuonna Raumalla 18.-20.6.2021.

Karjalatalon kevätmyyjäiset  4.4. klo 10-14.Peruttu.Yhdistyksellämme on myyntipöytä. Teemme talkoovoimin karjalanpiirakoita ja vatruskoita. Myös pikkuleivät ovat kysyttyjä, varsinkin lusikkaleivät. Tuotteillamme on hyvä menekki. Toiveenamme onkin saada uusia osallistujia talkoisiin. Voit toimittaa halutessasi tuotteita myyntiin Karjalatalolle myyjäispäivänä n klo 10 tai ilmoittaudu myyntiavuksi. Lisätiedot Leena Ahvalo ja Leena Ronkainen.

Talkoomatka Soanlahdelle toukokuussa. Peruttu Tarkemmat tiedot ilmestyvässä jäsentiedotteessa.

Tarinapäivä su 24.5. klo 13. Peruttu Leena Ahvalon siirtolapuutarhamokillä Kumpulassa.

Karjalan Liiton vuoden päätapahtuma Karjalaiset Kesäjuhlat Helsingissä 12.6.-15.6.2020. Olemme varaamassa pöydän pitäjien ja sukujen osastolle yhdistyksn esittelypaikaksi. Peruttu

Syksyn suunnitelmassa olevia yhdistyksen tapahtumia:

Tarinapäivä Keravalla. Teemana karjalaiset leivonnaiset.

Geni-sukututkimuksen iltapäivä.

Pikkujoulu

Joulumyyjäiset

Tarkennamme syksyn tapahtumia ja ajnkohtia syyskuun aikana.

Tapahtumakalenteri
< syyskuu 2020 >