Helsinginseudun Soanlahtelaiset ry

Kuva:Juha Nissinen 2018

Aktiivista toimintaa

Yhdistyksemme vietti 40-vuotisjuhlaa marraskuussa 2016 Karjalantalolla.  Kokosimme tilaisuuteen Soanlahden historiatietoa kuvina. Juhlassamme esiintyi Viipurin Lauluveikkojen kvartetti.

Osallistuimme Karjalantalolla pitäjäesittelyyn v. 2017.

Tapaamme tarinapäivillä muutaman kerran vuodessa. Teemoina on ollut mm luonto ja maisema Soanlahdella, karjalainen käsityöperinne. Karjalantalon joulu- ja kevätmyyjäisiin osallistumme talkoovoimin. Pikkujoulumme on jo perinteeksi muodostunut tilaisuus. Tilaisuuteen on mukava tulla ja virittäytyä joulun tunnelmaan.

Syksyllä 2018 seuramme jäsenet Juha Nissinen ja Jarkko Ukkonen tekivät arvokasta työtä Soanlahdella kunnostaessaan hautausmaita ja kulkuväyliä. He myös etsivät ja kuvasivat hautoja. Jatkoimme toukokuussa 2019 kolmena päivänä Juhan ja Jarkon aloittamaa työtä kymmenen hengen talkooryhmällä.

Järjestimme Geni-iltapäivän syyskuussa 2019. Leena Ahvalo opasti geni-sukututkimuksen aloittamista ja auttoi jo harrastuksessa edenneitä heidän haasteissaan.

Klikkaamalla kuvaa näet kuvasarjan suurennetussa koossa.

Leena Ahvalo, puh. 040 7287133, sähköposti:leena.ahvalo(at)gmail.com

Juurissa on voimaa...

"Siellä lapsuusleikkilehdot, marjamaat ja koulutiet, jylhät vaarat, laaksoin kehdot, syömmein syvin painuneet." Soanlahtelaisten laulu.T.J. Suhonen säv.J.Räsänen