Piirin 70-vuotisjuhlat Porissa 22.11.2015

22.11.2015 00:00

Karjalaseurojen Satakunnan piiri vietti 70-vuotisjuhlaansa Porissa 22.11.2015. Päivän juhlatilaisuudet aloitettiin  perinteisesti ja arvokkaasti juhlamessulla, joka toteutettiin Karjalaisen kansan messun kaavaa noudattaen. Messun jälkeen laskettiin juhlallisesti muistokukat sekä Karjalaan jääneiden vainajien että sankarivainajien muistomerkille.Messun jälkeen juhlapäivän viettoa jatkettiin Porin yliopistokeskuksessa, missä oli aluksi tarjolla keittolounas.

Pääjuhlan juontajana toimi viihdetaiteilija Erkki Liikanen. Hänellä myös esiintyi juontojensa välissä. Porin kaupungin tervehdyksen esitti juhlassa kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkonen. Karjaln liiton tervehdyksen toi liiton hallituksen jäsen, Karjalaseurojen Pohjanmaan piirin puheenjohtaja Markku Pulli. Kirkkoherra Kari Erkkola esitti Porin seurakuntayhtymän tervehdyksen. Juhlapuheen piti Karjalan Liiton kunniapuheenjohtaja Markku Laukkanen.

Karjalaisen sanankäytön vastapainoksi Elina Wallin kertoi Porin murteella, millaisena hän kotikaupunkinsa kokee ja näkee. Kokemäen Karjalaseuran vunukat saivat juhlayleisön sympatiat kansansanssiesityksellään. Lopuksi Vilma Vepsä antoi juhlayleisölle lähtöeväät ja toivotti kaikille turvallista kotimatkaa.

Juhla oli tunnelmaltaan lämminhenkinen ja välitön - siis kaikin puolin karjalainen. Vieraat tekevät juhlan. Kiitos!

Kuvat tapahtumasta löydät Kuvagalleriasta.